Ga naar inhoud

HELP! VHS naar PC met Pinnacle Studio AV/DV 9 werkt niet


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje gebruik ik Pinnacle Studio AV/DV 9 om analoge beelden om te zetten naar digitale beelden. Vanaf de camcorder lukt dat prima. Maar vanaf VHS niet, Het geluid is aangeloten op de geluidskaart en het beeld op de Pinnacle kaart. Ik heb verschillende kabels geprobeert en 2 verschillende videorecorders. Bij de ene krijg ik wel geluid geen beeld en bij de andere krijg ik helemaal niks. Ik heb geprobeert het via Pinnalce op te lossen, maar dat ik niet gelukt. Mijn pc draait op XP met SP2 en ik heb alle updates van studio9. Kan iemand mij verder helpen?
Link naar reactie
VHS --> met scartkabel via 3 tulpstekkers --> Moviebox Moviebox --> met IE kabel naar poort --> PC In pinnacle: - Opnemen --> Instellingen: Videobron: Moviebox av/dv. Klik op OK Moviebox moet nu de lampjes boven ingang van de kabels aanpassen. Het lampje boven de AV-tulpstekker moet nu branden. Het lampje bij de uitgang moet branden boven de IE kabel. Brand het lampje niet boven de AV-tulpstekker dan kun je via select op de moviebox switchen naar de tulpstekker indien nodig. In pinnacle: - Opnemen --> klikken op "Opname starten". Daarna video aanzetten. Op het moment dat videoband beeld geeft begint de opname in Pinnacle. Heb ik gehad: kapotte moviebox. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik kreeg maar geen beelden terug op VHS. Oorzaak was uiteindelijk een defect in de moviebox. Ik heb hem via de leverancier terug laten sturen. Daaruit bleek dat er inderdaad een interne fout was. Kreeg een nieuwe. Heb ik ook gehad: er blijkt een slechte serie movieboxen te zijn gemaakt. Aan de onderzijde van de moviebox staat een serienummer. Even bellen met Pinnacle. Als blijkt dat jij een serienummer hebt vanuit de foute serie, kun je hem gratis omruilen (althans ik kon hem gratis omruilen via Paradigit)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...