Ga naar inhoud

van pc naar dvd


Aanbevolen berichten

Ik blijf maar klooien om gedownloade avi's pf mpeg's naar een dvd te schrijven. Ik heb al tig dvd's-R in de prullenbak moeten gooien omdat mijn DENON 2900 eenvoudig zegt: NO PLAY !! Ik gebruikte NERO 6.6.1, DVDSANTA omdat er mij beloofd was dat dit de bestanden zonder problemen op dvd kon zetten. Niet dus. Het werkt wel natuurlijk op mijn pc maar mijn dvd-speler braakt ze uit. Via TMPenc kan ik wel een mpeg naar dvd converteren maar dan is 18 minuten videoclip ineens ruim 1 Gb geworden. Bovendien duurt dat erg lang. Is dat nou de enige manier? Wie kan me tips geven met welk progje je eenvoudig videoclips, avi's enz. gewoon (?) op een dvd kunt branden die mijn DENON 2900 accepteert? Alvast bedankt. :wink:
Link naar reactie
Heb je de DVD's ook al eens geprobeerd op een andere standalone DVD speler? Heb je verschillende merken media gebruikt? Probeer het eens met een DVD-RW die kan je weer opnieuw gebruiken. Hoe probeer je het eigenlijk te branden? Je moet AVI's wel converteren naar MPEG2 formaat en dan kan het wel kloppen dat 18 minuten 1GB is. Als je gewoon een AVI bestand op DVD brand kan een standalone DVD speler deze niet afspelen.
Link naar reactie
Als je de dvd's normaal kunt afspelen op de pc, met een software dvd speler, dan is er weinig tot niets mis met je dvd authoring. (Authoring=speciale naam voor het vervaardigen van de speciale dvd bestands-structuur.) Kijk daarom eens naar de 'bit-setting', te vinden m.b.v. Nero's 'tools'. Deze 'bit-setting' bepaald hoe een dvd speler op de dvd reageert (bepaalde geven er niets om, andere willen onvoorwaardelijk dvd-rom als setting zien.), misschien ligt daar het probleem. Als TMPGEnc te langzaam is, kun je CCE eens proberen: erg snel en zeer goed, maar moeilijker in het gebruik. Heel gemakkelijk is het gebruik van de plugin voor Nero, die het mogelijk maakt ook de encoding naar mpeg-2 (dvd compliant) door Nero te laten doen (Vision Express), daarmee ben je in staat geheel bij het vertrouwde Nero te blijven. Veel plezier.
Link naar reactie
[quote:2dd4c62da6]Hoe probeer je het eigenlijk te branden? Je moet AVI's wel converteren naar MPEG2 formaat en dan kan het wel kloppen dat 18 minuten 1GB is. Als je gewoon een AVI bestand op DVD brand kan een standalone DVD speler deze niet afspelen.[/quote:2dd4c62da6] Ik sleep de geconverteerde bestanden (met TMPenc) gewoon in NERO naar de nieuwe compilatie dvd....toch? [quote:2dd4c62da6]Heb je de DVD's ook al eens geprobeerd op een andere standalone DVD speler? Heb je verschillende merken media gebruikt?[/quote:2dd4c62da6] Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Maar dat is ook niet de bedoeliong.k heb geen dure dvd-speler aangeschaft om een andere te gaan gebruiken.... [quote:2dd4c62da6] Kijk daarom eens naar de 'bit-setting', te vinden m.b.v. Nero's 'tools'. Deze 'bit-setting' bepaald hoe een dvd speler op de dvd reageert (bepaalde geven er niets om, andere willen onvoorwaardelijk dvd-rom als setting zien.), misschien ligt daar het probleem. [/quote:2dd4c62da6] Ik heb alle 6 (!) dvd's uit frustratie verknipt en weggegooid. Die tip van de RW is een goeie! Bedankt daarvoor!! Maar ik vrees dat ik kan blijven proberen. Ik begrijp werkelijk niet hoe sommigen probleemloos (?) een dvd kunnen samenstellen van mpeg clips. Ik heb zo 15 svcd's met videoclips gemaakt en die speelt de 2900 wel af, zij het onder PBC..
Link naar reactie
[quote:5c7da6a772]Ik sleep de geconverteerde bestanden (met TMPenc) gewoon in NERO naar de nieuwe compilatie dvd....toch? [/quote:5c7da6a772] Je moet dan wel kiezen voor DVD-video en zorgen dat de videobestanden in de map Video_TS terecht komen. Als ze nog niet het goede format hebben, converteert Nero de bestanden automatisch, maar afhankelijk van je processor kan dat enkele uren duren.
Link naar reactie
[quote:87b871db93="neuf"][quote:87b871db93]Ik sleep de geconverteerde bestanden (met TMPenc) gewoon in NERO naar de nieuwe compilatie dvd....toch? [/quote:87b871db93] Je moet dan wel kiezen voor DVD-video en zorgen dat de videobestanden in de map Video_TS terecht komen. Als ze nog niet het goede format hebben, converteert Nero de bestanden automatisch, maar afhankelijk van je processor kan dat enkele uren duren.[/quote:87b871db93] Dit is, volgens mij, niet juist. Als je iets naar de VIDEO_TS map van een video dvd compilatie binnen Nero wilt slepen, dan moet dit het resultaat zijn van een dvd authoring proces (een set bestanden): niet slechts een dvd mpeg-2 compliant bestand, dat is onacceptabel en Nero zal dit niet converteren. Gebruik een kant en klare VIDEO_TS map inhoud.
Link naar reactie
Nou, eindelijk heb ik het voor elkaar. Na ettelijke verknalde dvd's heb ik er eentje die werkt. Gedaan met NEROVISION Express. Wordt dus naar MPEG 2 geconverteerd. Is dit slechter of beter dan via TMPenc? Of kan me iemand vertellen dat het via TMGenc ook moet lukken?? Nog wel een ander probleempje. De geconverteerde avi (nu dus op dvd) bevriest na een paar sec. telkens een millisec. Het loopt dus nog niet vloeiend. Met G-spot heb ik geconstateerd dat de avi op 29,97 fps staat. Ik vermoed dat het daaraan ligt. KLOPT DAT? Volgens mij converteert NERO VISION dit niet naar 25.000 fps. Wat is de beste manier? Alvast bedankt! :wink:
Link naar reactie
[quote:8eb0a3536f="theplayer1"]......................... [quote:8eb0a3536f] Kijk daarom eens naar de 'bit-setting', te vinden m.b.v. Nero's 'tools'. Deze 'bit-setting' bepaald hoe een dvd speler op de dvd reageert (bepaalde geven er niets om, andere willen onvoorwaardelijk dvd-rom als setting zien.), misschien ligt daar het probleem. [/quote:8eb0a3536f] Ik heb alle 6 (!) dvd's uit frustratie verknipt en weggegooid. Die tip van de RW is een goeie! Bedankt daarvoor!! Maar ik vrees dat ik kan blijven proberen. Ik begrijp werkelijk niet hoe sommigen probleemloos (?) een dvd kunnen samenstellen van mpeg clips. Ik heb zo 15 svcd's met videoclips gemaakt en die speelt de 2900 wel af, zij het onder PBC..[/quote:8eb0a3536f] Je kunt ook zonder de mislukte dvd's te hebben nog nagaan hoe de bitsetting was. Kijk dus hierna en verander deze setting eventueel. Probleemloos gaat het mogelijk als je de gegeven tips opvolgt........
Link naar reactie
Nou, de ervaringen...! Met DIKO heb ik de avi + het srt -bestand keurig samengevoegd. DIKO doet inderdaad een aantal zaken erg handig. Geen gedoe met Virtual Dub, ondertiteling synchroniseren of fps aanpassen. Maar NU komt het. Als DIKO klaar is, dan haal ik de VOB- en IFO-bestanden enz. uit de map waarin ze geplaatst zijn en zet ze in NERO BURNING ROM. Dan is het branden en dan zou je denken dat alles goed is. Nou, de DVD is prima van kwaliteit. de ondertiteling is prima, het geluid is uitstekend, maar de film blijft om de paar seconden hangen!! NIET OM NAAR TE KIJKEN DUS. Het geluid gaat meestal gewoon door maar de beelden worden dus gewoon telkens enkele seconden bevroren. Weer een prullenbakexemplaar... Wat is er mis?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...