Ga naar inhoud

video beelden bewerken van digitale videocamera


anoniem

Aanbevolen berichten

Zit er ook een DV-kabel bij die je in de IEEE1394 (FireWire) aansluiting in je camera en in je PC doet? Vaak is zo'n DV-kabel niet meegeleverd. Je PC moet dan wel over een FireWire aansluiting beschikken, anders moet je ff een PCI FireWire controller kaartje halen en erin prikken. Eenmaal aangesloten kun je videobewerken met het programmaatje Movie Maker dat bij WinXP zit. Vaak is er ook bij je camera specifieke software geleverd, om je digitale opnames naar de PC te halen. Enne, bekijk ook de handleiding bij je camera 's, staat vast iets bij over hoe je de camera op een PC aansluit.
Link naar reactie
bedankt voor je antwoord...ik wist niet dat er persé een firewire kabel voor nodig was..in mn boekje staat alleen hoe ik mn camera moet aansluiten met behulp van die usb kabel...nou dan ga ik maar op zoek naar een firewire kabel in de hoop dat t dan wel werkt...maar je hebt dus niet een speciaal programma nodig dat scheelt weer...nou bedankt tot zover en ik ga eens kijken waar ik zo,n kabel vandaan haal.. Ow hoe zit het eignlijk een een Hi8 camera? Mn vader wil ook het beeld van zn video camera op de pc zetten maar die camera van hem is niet digitaal...kan dit dan wel?op dezelfde manier als die digitale van mij?
Link naar reactie
[quote:8fdab17ebd="armano"] bedankt voor je antwoord...ik wist niet dat er persé een firewire kabel voor nodig was..in mn boekje staat alleen hoe ik mn camera moet aansluiten met behulp van die usb kabel... [/quote:8fdab17ebd] Ow, is het een USB2.0 geval? Dat kan ook, je moet het digitale signaal toch op 1 of andere manier overbrengen naar je PC. Geen Firewire nodig op die manier. [quote:8fdab17ebd="armano"] Ow hoe zit het eignlijk een een Hi8 camera? Mn vader wil ook het beeld van zn video camera op de pc zetten maar die camera van hem is niet digitaal...kan dit dan wel?op dezelfde manier als die digitale van mij?[/quote:8fdab17ebd] Hi8 is een analoog signaal, dus dat moet eerst geconverteerd worden naar een digitaal bestand voordat je het kunt bewerken. Als je dat mooi wilt doen is dat een kostbaar grapje, want daar heb je een speciale capture kaart voor nodig: http://www.tweakers.net/pricewatch/97438
Link naar reactie
ja klopt een USB 2.0 aansluiting zit er op...ik zie wel dat er een firewire kabel voor te leveren is en er zit ook een DV uitgang op de camera dus misschien is dat toch wel nodig? En over die Hi8 camcorder: mn vader heeft toen (heel wat jaren geleden alweer) wel een speciale kaart gekocht waar je de camcorder op aan kan sluiten namelijk de ASUS V7100 DeLuxeCombo (Geforce 2MX) en daar staat dat je er van alles op aan kan sluiten en ook een camcorder..maar als mn pa deze aansluit krijgt ie m niet te zien in windows verkenner...is daar wel een apart programma voor nodig dat je weet?
Link naar reactie
Zo wordt het helaas niet erg duidelijk voor Armano. Je dv video camera kan op twee manieren opnemen: als een fotocamera en als een videocamera. Als je de camera gebruikt als fotocamera dan zit daar ook de mogelijkheid bij om video op een SD kaartje op te nemen, net zoals bij een fotocamera. Sommige cameras hebben ook de mogelijkheid om de DV-tape opnames rechtstreeks om te zetten naar mpeg voor de usb poort, je krijgt dan dus dezelfde kwaliteit als met een SD kaartje. Helaas is de kwaliteit van de video opnames op het SD kaartje niet erg hoog en zeker niet vergelijkbaar met DV opnames. \ Dus: als je de fotofunctie van de camera wilt gebruiken(inclusief de filmpjes funtie in lage kwaliteit) dan gebruik je de usb kabel. Wil je de video op je pc krijgen in hoge dv kwaliteit dan zul de firewirekabel en poort moeten gebruiken. Een analoge HI8 camera is alleen via een analoge ingang op de pc te gebruiken zoals bv de video-in van jouw vaders v7100 videokaart. Aangezien het analoge techniek betreft kan windows niet herkennen of en wat je aan de video-in hangt, je zult dus nergens in windows of een programma de melding vinden" HI8 camera gedetecteerd van het merk xyz). Je zult een daarvoor geschikt programma moeten gebruiken welke een analoge capture functie heeft . Als je vader de kaart retail heeft gekocht dan zit er een cd bij met capture software, meestal bij asus iets als WinRecorder ofzo. FF op het cdtje zoeken. Anders zul je wat software moeten gaan proberen en kopen, bekende merken zijn Ulead-Pinnacle-Magix-Adobe enz enz. Houd er rekening mee dat capturen van analoge video via een video-in van een videokaart niet echt de meest ideale manier is, er kleven wat haken en ogen aan zoals bv mogelijke asynchroniteit tussen audio en video.
Link naar reactie
[quote:bbb7ff92f9="rwilligen"] Helaas is de kwaliteit van de video opnames op het SD kaartje niet erg hoog en zeker niet vergelijkbaar met DV opnames. [/quote:bbb7ff92f9] wat ik mij afvraag is waar 'SD' eigenlijk voor staat? ... ik heb ook eens rondgekeken op internet , omdat ik van plan ben mij een digitaal toestel (eventueel foto + film) aan te schaffen ...heb een site gevonden waar ze de 'beste' (op dat moment=July 02, 2004) van DVD camcorders aanprijzen ...de Hitachi DZ-MV580A Camcorder --> http://www.camcorderinfo.com/content/Hitachi-DZ-MV580A-Camcorder-Review.htm maar als je naar beneden scrolt op die site zie je commentaar van enkelen die suggereren dat je moet uitkijken voor alle negatieve details....zo ben ik via deze commentaar : --> "Had I known the Hitachi 580 cannot record video to memory card, I probably would have instead purchased the successor to the Fisher Camcorder, called the Xacti C4 in Japan " uitgekomen op deze sites : --> http://www.sanyo-dsc.com/dsc/E/c4/fun.html http://www.geekstuff4u.com/product_info.php?products_id=105 op deze site zijn er (te downloaden) tests op gedaan met dit toestelletje dat op SD cards werkt...en zo te zien zijn die toch redelijk goed me dunkt :-? --> http://akiba.sorobangeeks.com/revue_29.html
Link naar reactie
[quote:6ad11b9132="nougabolle"][quote:6ad11b9132="rwilligen"] Helaas is de kwaliteit van de video opnames op het SD kaartje niet erg hoog en zeker niet vergelijkbaar met DV opnames. [/quote:6ad11b9132] wat ik mij afvraag is waar 'SD' eigenlijk voor staat? [/quote:6ad11b9132] Secure Digital geheugenkaartjes. Met videocamera's met zo'n SD-slot kun je ook korte videoclips of foto's meteen uitwisselen (e-mailen, etc.). Leuk voor de grap, maar de kwaliteit is zoals eerder gezegd laag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...