Ga naar inhoud

Subtitles met Subtitle Workshop


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een DivX film, engels gesproken zonder ondertiteling. Ik heb een srt-subtitle NL ondertitel gedownload. En deze omgezet naar ssa-formaat. Subtitle Workshop gedownload en geinstalleerd. De handleiding is mij niet erg duidelijk. De vraag is hoe te werk te gaan om de DivX film met ondertiteling gemaakt te krijgen. Suggesties en info's in dank ontvangen.
Link naar reactie
Wat je wilt doen, is dus een DivX-film voorzien van ondertitels. Dit, omdat je dus .ssa wilt krijgen. Ik ben zelf (sorry mensen..) vergeten de nieuwe gids hier te plaatsen, zal ik morgen als ik thuis zit ffies opnieuw doen. Via die gids kun je dus een film omzetten naar DVD met aan- uitzetbare ondertitelingen, maar ook bestaande amerikaanse dvds ondertitelen met behoud van menu. ---------------------------------- Oke, je vraag.... Je hebt nu dus een .ssa ondertiteling. Ik zou eerste even controleren of de ondertiteling wel gelijk loopt met de DivX film. Hierna is het de zorg dat je de DivX film met Avi Audio Decompressor uitpakt... dit uitgepakte filmbestand in te laden in VirtualDub, en dan met behulp van de speciale VirtualDub-subtitle filter, de .ssa in te laden. Even wat met de instellingen van de subtitle-filter stoeien, zodat je de juiste kleuren/hoogte hebt. (dit kun je beter doen met programmat SRT2SSA) De film opslaan als Avi bestand, en je DivX film is voorzien van permanente ondertitelingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...