Ga naar inhoud

videobewerkingsprogram


anoniem

Aanbevolen berichten

Het is moeilijk voor een ander uit te maken. Als je Pinnacle's Studio vergelijkt met bijvoorbeeld Adobe's Premiere, dan vergelijk je min of meer twee verschillende werelden: de mate van detail qua instellingen etc. ligt bij Premiere veel hoger. Misschien een goede manier is een test versie op de kop te tikken (vaak gratis te downloaden) van bijvoorbeeld Adobe's Premiere, Ulead's Media Studio Pro en/of Vegas van Sony en hier eens mee te spelen. Wordt het je gauw teveel, dan terugvallen op Studio of Moviemaker (Windows XP). Bij de uitgebreidere software hoort een behoorlijke inwerkperiode en die is het enkel waard als je het bijzonder leuk vindt of als je de uitgebreide mogelijkheden ook gaat toepassen.
Link naar reactie
Adobe Premiere is nogal overweldigend als je nog (helemaal) geen ervaring hebt in videobewerking. Bovendien is het een vrij duur programma met veel extra instellingsmogelijkheden, die je als beginner waarschijnlijk niet gebruikt. Pinnacle is een stuk goedkoper en meer geschikt voor de huis- tuin en keukenfilmpjes. Misschien dat je het beste hiermee kunt starten. Als je meer mogelijkheden wilt in de toekomst, kun je altijd nog overstappen naar Premiere.
Link naar reactie
Ik heb ook altijd Premiere gebruikt. Inderdaad vele mogelijkheden, maar toch ook wel erg bewerkelijk. Bovendien leveren MPEG en MP3 als bronmateriaal al gauw problemen op. Vorig jaar een tijdje met Magix Video Deluxe 2004 gewerkt, maar dat vond ik bagger. Ben momenteel bezig met Ulead VideoStudio 8 en ben daar veel meer van gecharmeerd. Is een zeer betaalbaar (totaal)pakket en je kunt er snel hele leuke resultaten mee boeken. Je kunt een trial van internet halen en kijken of het wat is. Zou dan wel voor de Engelstalige versie gaan. Krijg je niet alleen meer waar voor je geld, maar ook een betere ondersteuning m.b.t. fixen e.d. Wat ik wel jammer vind is dat VideoStudio 8, dat toch nieuwer is als Uleads DVD MovieFactory 3, geen bewegende menu's ondersteunt. Daar blijf ik dus toch DMF3 voor gebruiken. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...