Ga naar inhoud

video editing


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezer(es), Ik werk met ulead en fast AV master om cameraopnames te bewerken en terug te zetten op een gewone videoband. Ik heb de AV kaart al een hele lange tijd, maar steeds zit ik met het probleem dat geluid en beeld niet synchroon lopen. How come?? Wie weet raad? Ik heb een 600Mhz Windows ME computer met een speciale harde schijf voor mijn videofilms. :cry:
Link naar reactie
Heeft de kaart een eigen audio aansluiting of gaat de audio via de line-in van je geluidskaart? Zo ja: dat is het enigste nadeel dat aan een gescheiden audio-in en video-in vastzit, voordeel: goedkoper. bv. een DC30+ heeft zowel de video als audio-in op de kaart zitten waardoor audio en video altijd perfect in sync zijn omdat beide signalen door 1 klokgenerator worden gesynchroniseerd. Bij een gescheiden oplossing worden de twee signalen apart elk door 1 klokgenerator gesynchroniseerd en aangezien alltwee deze klokgenaratoren nooit synchroon lopen loopt de audio en video uit elkaar. Met een ander capture programma zoals Virtualdub kan je de situatie verbeteren ten koste van wat dropped frames, Virtualdub laat als er de-sync optreed gewoon wat frames vallen om de boel weer recht te trekken. Een andere die ook zo werkt , nog iets beter zelfs, is AVI-I_O van Marcus zing, http://www.nct.ch/multimedia/avi_io/index.html Als je wel alletwee de aansluitingen op je fast kaart hebt zitten dan is het een driver probleem en zul je fast moeten gaan mailen voor een oplossing.
Link naar reactie
De Fast AVMaster heeft zowel een video- als audio ingang. Ik heb deze kaart zelf jarenlang zonder enige problemen gebruikt. Video en audio moeten dus eigenlijk wel synchroon lopen, mits je ook de audio ingang van deze kaart gebruikt. Ik weet niet of het aan Windows ME ligt. Dit is nou niet bepaald wat je zegt een goed besturingssysteem :lol: Ik zou sowieso overschakeling naat Windows 98SE.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...