Ga naar inhoud

Boeken over videobewerking op de pc???


anoniem

Aanbevolen berichten

Net zoals velen, ben ik ook aan het experimenteren met videobewerking. Er is hier op dit subforum al een hoop info te vinden en op internet ook. Maar de een gebruikt de ene manier en de ander weer een andere manier. Op de rest van het internet presies hetzelfde verhaal, je ziet door de bomen het bos op een begeven moment niet meer :(. Maar net zoals bij linux, windows, photoshop, flash e.d. om maar eens een paar voorbeelden te noemen zijn er boeken voor de beginnende en voor de gevoorderde gebruiker. Nu ben ik opzoek naar een of meerdere boeken waar zo'n beetje de basis principes in staan van o.a. het converteren van diverse(recente) formaten en het editen van het video materiaal. Nu is mijn vraag: Zijn er eigenlijk wel goede boeken voor te krijgen, het liefst in het Nederlands??? En zo ja, welke boeken zijn aanbevolen???
Link naar reactie
Recent heb ik een boek bij de bieb gehaald over videobewerking op de PC. Er zat zelfs een demo-cd bij; Studio 7 van Pinnacle, niet instaleren want je kan er niet mee opnemen. In dit boek worden verschillende programma's behandeld, onder meer Premiere en Studio. Ook opname- en cameratechniek komt aan bod. Digitale video heet het, en is door 3 man geschreven. Bijgaande link naar Bol.com waar een omschrijving van dit boek gegeven wordt: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=Q3nCQ9fHUg3CZ-n_feQBBKXxAeYgEmzvb38=?BOL_OWNER_ID=1001004000061591&Section=BOOK&sec_Page=Synopsis Sorry, gewoon een beetje lomp CtrlC CtrlV gedaan :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...