Ga naar inhoud

Aan de experts: Wat is de beste webcam?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd geleden, toen nog voor het lieve sommetje van 129 euro, de Logitech Pro3000 webcam gekocht. Die maakte superheldere plaatjes, de livestream was ook goed maar.....Pootje is 2 keer gebroken en de software-update kon je eigenlijk een software-down-date noemen: 80% van de instellingen waren weggelaten in de vernieuwde versie en de update wordt er telkens doorgeramd. Nu hoorde ik dat er een Philips webcam op de markt is die maar liefst 50 frames p/sec levert i.p.v. de gebruikelijke maximale 30 frames. Ik dacht dat zo eentje een mooi beeld moet opleveren! Ik wil em gebruiken vooral voor livestream en video, het plaatjes-aspect doe ik met mijn digitale camera. Wie weet de beste?
Link naar reactie
Als je echt goede beeldkwaliteit wenst dan moet je eigenlijk webcams vergeten alhoewel er nu met de komst van usb2 mogelijk een verbetering KAN komen, of dat zal gebeuren?.... Webcams gebruiken nu eenmaal de usb bus en die heeft effectief gezien nu eenmaal te weinig bandbreedte om echt optimaal video te transporteren. Laat je niet van de wijs brengen door geneuzel over framerates ed. Een pal DVD is 25 Frames/sec bij 720x576 en dat is alles wat je nodig hebt voor een goed beeld. Voorwaarde is dan wel dat daadwerkelijk ook alle 25 frames worden gemaakt.... De 30 fps van webcams moet je met een flink korreltje zout nemen, vaak halen ze dat alleen maar in de allerlaagste resolutie en dan nog: dat jij die instelling maakt wil niet zeggen dat ie dat ook doet.... Wat is dan een "perfecte" oplossing? Een videocamera aan tv-kaart, dit geeft de beste resultaten. Een videocamera een veeeel betere camera dan een webcam ooit kan zijn en dat in echt alle facetten: kleur weergave, lichtgevoeligheid, scheidendvermogen, resolutie en ga zo maar door. Ik heb zelf een Philips Vesta , de duurste die er is, en het beeld wat er uit komt is best wel aardig maar in vergelijking met mijn canon HI8 camcorder met wintv kaart is het gewoon een prutsdingetje...
Link naar reactie
Bedankt voor je profesionele antwoord...maar ik ga geen videocamera kopen!!! Ik heb net een digitale fotocamera gekocht :lol: Die nieuwe pro4000 van Logitech schijnt ook een lachertje te zijn: Ze adverteren ermee dat ie een hele hoge beeldresolutie heeft enzo, maar da's allemaal softwarematige truuk heb ik gehoord. Vandaag heb ik mijn ADSL-pakket geinstalleerd en nu zie ik dat de camera ook beter werkt door de verbinding.....maar is er nu gewoon geen nummer 1 webcanera? :roll: :roll:
Link naar reactie
Nou ja, naar mijn idee, en de laatste testen die ik er over heb gelezen en dat is weer een tijdje geleden aangezien het geen "hot" item meer is, was de philips Vesta pcvc680k 1 van de betere/de beste kwa kwaliteit. Later is er een nieuwere gekomen en die was ook de beste. Het is een lastig gevecht, de beeld chip die er in zit is ideaal een ccd maar het probleem daarvan is dat ie duur is. In een hele hoop cam's zit dan ook een cmos beeldchip en die presteerd gewoon minder. Als dat allemaal dan ook nog voor onder de 150 piek moet dan wordt het helemaal lastig.... Ik denk dat je sowiezo ff moet wachten totdat de eerste usb2 cams komen, de 12 mbit van usb1 is gewoon te weinig voor knappe video. usb2 kan 400 mbit halen en daar kun je tenminste kwaliteit over transporteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...