Ga naar inhoud

videorecorder aansluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb al heel wat uurtjes besteed aan het rondneuzen op het www maar heb nog nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden over hoe je een videorecorder aansluit op de pc zodat je je bewerkte filmpjes weer op kan nemen. Welke software heb je eventueel nodig en is er ergens een uitleg te vinden waar het wordt verduidelijkt met foto`s. b.v.d Lex
Link naar reactie
[quote:bb6cc563bf="CBI-FP"]Tot zover ik weet hebben de meeste moderne videokaarten een tv-out uitgang erop zitten. Met een kabelsetje sluit je zowel de tv uitgang van de videokaart als de uitgang van de soundkaart aan op de videorecorder op de scart aansluiting.[/quote:bb6cc563bf] Maar heb je dan nog software nodig of is het aansluiten en opnemen,en by the way hoe weet ik of mijn video wel de film opneemt(heen en weer rennen met de band onder de arm naar de tv?)
Link naar reactie
video->pc Het goedkoopste en simpelste werk je met een tv-kaartje, bv een pinnacle PCTV. Hier kun je je video op aansluiten (met coax of composiet). De bijgeleverde software is voldoende om je video op pc te zetten en het eenvoudige knip&plakwerk. pc->video Sluit je videorecorder met coax(antenne)kabel aan op je tv, dan kun je zien wat er gebeurt (wel/geen signaal/geluid) Video-out van je videokaart aansluiten op je videorecorder (meestal composiet of svhs verloop naar scart) en je audio-out van je geluidskaart naar audio-in van je videorecorder (of ook op scartverloopblok)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...