Ga naar inhoud

pc ziet digitale camera niet.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een digitale camera canon MV 430 aangesloten op mijn pc aan een firewire IEEE 1394 om video's te bewerken maar mijn pc ziet de digitale camera niet. Ik gebruik windows 98 en als bewerkings software Magix video de luxe. In apparaatbeheer staat het als onbekend apparaat 1394\ AO2D&10001 Wie kan mij helpen?? Kan ik wel video's bewerken met windows 98??? mvg,tomas :cry: :x
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik dacht dat iee1394 lastig of helemaal niet aan de praat te krijgen is onder w98. Officieel wordt er ondersteuning voor iee1394 (firewire) gegeven vanaf w98se maar dan moeten wel nog steeds drivers worden geinstalleerd voor de kaart. De camera behoeft geen drivers, evt wel of niet worden herkent hangt van de software af waarmee je gaat werken. Ik denk dat het tijd voor je wordt om eens een nieuwer OS te installeren......
Link naar reactie
Firewire gaat prima onder w98se en hoger, er zijn een aantal zaken welke in orde moeten zijn. (w98 eerste editie ondersteund geen firewire) 1 De juiste moederbord drivers geinstalleerd om de PCI bus volledig te laten werken. 2 Ik heb een Dynalink kaart welke door de drivers in systeem overzicht weer gegeven wordt als "1394 Buscontroller " >PCI OHCI Standaard IEEE 1394Hostcontroller (http://www.dynalink.nl/drivers/1394p/242975un.exe) deze driver kun je ook bij MS vinden 3 ik heb geen camera drivers gebruikt, sterker ik heb ze niet eens voor mijn Sony, in Videowave kun je de camera gewoon aansturen, ik Adobe Premiere kun je kiezen voor Generic sony bediening Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...