Ga naar inhoud

Hoe kan ik een stuk van een filmbestand afknippen (DivX4)?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een filmbestand van bijna 700 MB gedownload. Bij het afspelen bleek er iets mis te zijn. Het bestand kan gewoon worden afgespeeld, maar op een gegeven moment komen er allemaal blokjes e.d. op het scherm, valt het geluid weg en slaat de (windows) mediaspeler grote stukken over. Avipreview en DivXplayer geven foutmeldingen zodra ik dat stuk probeer af te spelen (maar het begin van het bestand is dus wel in orde). Mijn vraag luidt: is het mogelijk een een stuk van het bestand af te 'knippen', zodat ik het goede stuk kan houden en vanaf daar een nieuwe download kan 'resumen'? Dit om downloadtijd te besparen. Welk programma zou hiervoor geschikt zijn? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Een stuk eraf knippen is geen probleem, is met virtualdub in 2 minuten gedaan. Alleen is dat niet de oplossing, ik heb het zelf meerdere malen geprobeerd, wat je ook doet, je krijgt indien je die techniek uitprobeert toch weer een "ïllegal" file, oftwel een beschadigde file die niet af te spelen is. Kennelijk gaat er bij het eraan plakken van de tweede download toch iets mis. Bij alle video programmas wordt de avi netjes afgesloten en dat wil je nu eigenlijk net niet. Je zou het eens kunnen proberen met een hexeditter, deze hakt letterlijk zomaar ergens de file in tweeen.
Link naar reactie
[quote:52f95c93ec="rwilligen"] Bij alle video programmas wordt de avi netjes afgesloten en dat wil je nu eigenlijk net niet. [/quote:52f95c93ec] Daar was ik inderdaad al bang voor. Ik zal de volgende keer eens kijken wat ik met DivFix kan doen. Ik ben inmiddels al bezig met het opnieuw downloaden van het bestand. Bedankt voor de hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...