Ga naar inhoud

DIVX Codecs


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een probleem met sommig AVI files de gedecodeerd zijn metbehulp van DIVX. Natuurlijk heb ik DIVX maar als ik dan een video bestandje wil openen dan zoekt media player naar de juiste CODEC om vervolgens te raporteren dat hij het niet gevonden heeft. Nu heb ik het internet al afgezocht voor een oplossing en heb die ook gevonden. Er bestaat namelijk een programma die je file bekijkt en vervolgens laat weten welke codecs er gebruikt zijn (e.g. Video, Geluid) nu heb ik het programma onlangs verwijderd (per ongeluk) en kan het nergens meer vinden op het internet. Weet iemand hoe dit programma heet en waar ik het kan vinden? met vr. groet, R. de Jonge
Link naar reactie
Dit heb ik allemaal al geinstalleerd, ik heb het bij over de volgende codecs: Pinnacle DC1000 32-bit AVI Codec v.2.0 Indeo R3.2 Indeo V4.51 Indeo V5.11 Indeo R2.1 (16BIT) Angelpotion v1.00 build 702 XviD MPEG-4 Codec (11/25/02 build) MS-MPEG-4v3 codec fix (Win9x/NT4) Dit zijn allemaal voorbeelden van codecs die je zou kunnen gebruiken voor het afspelen van bepaalde films en die niet in divx versie xxx zitten en in media player. Maar nu is er dus dit progje die je verteld welke je nodig hebt (er zijn ongeveer 1000) vervolgens voer je het gewenste codecje in op google.nl en downloaden maar. Ik kan me niet voorstellen dat je nog nooit een probleem hebt gehad met een film waar het geluid en of beeld niet van deed. Met vr. groet, R. de Jonge
Link naar reactie
heb zelf het volgende standaard erop staan: Win XP prof., Win. mediaplayer, Quicktime, Ligos Indeo codecs, Divx bundle 5.02 overigens bestaat de mogelijkheid om de mediaplayer de benodigde codecs automatisch te laten downloaden (in XP althans) ben echt nog nooit ergens tegen aan gelopen vwb ontbrekende codecs, in wat voor situatie loop je tegen het probleem aan? maw wat voor bestandje wil je afspelen wat het niet doet
Link naar reactie
Ik heb inderdaad ook datzelfde probleem met SOMMIGE avi bestanden. Ik gebruik XP prof en WMP 8.0 geloof ik (de standaard WMP onder XP) Nu heb ik dat proggie (zie bovenstaande) geinstallerd maar nu kan ik nog steeds niet diezelde avi en divx afspelen..... Kan iemand mij vertellen hoe dit allemaal werkt?? Vraag 2: Ik heb TMPGEnc ook geinstalleerd (2.59) en daar kan ik ookal niet sommige avi bestanden openen. Hoe kan dit in godsnaam?? Jullie weten natuurlijk waar ik heen wil, ik wil SVCD branden vanuit een avi. Dit is mij tot op heden nog niet gelukt moet ik eerlijk zeggen....
Link naar reactie
[quote:817ed54391="Dejar"]Beste mensen, Ik heb een probleem met sommig AVI files de gedecodeerd zijn metbehulp van DIVX. Natuurlijk heb ik DIVX maar als ik dan een video bestandje wil openen dan zoekt media player naar de juiste CODEC om vervolgens te raporteren dat hij het niet gevonden heeft. Nu heb ik het internet al afgezocht voor een oplossing en heb die ook gevonden. Er bestaat namelijk een programma die je file bekijkt en vervolgens laat weten welke codecs er gebruikt zijn (e.g. Video, Geluid) nu heb ik het programma onlangs verwijderd (per ongeluk) en kan het nergens meer vinden op het internet. Weet iemand hoe dit programma heet en waar ik het kan vinden? met vr. groet, R. de Jonge[/quote:817ed54391] Je kan het ook met VIRTUALDUB bekijken FILE>OPEN VIDEOFILE>FILE INFORMATION
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...