Ga naar inhoud

Nandub en verschillende codecs


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in Nandub een andere codec selecteren? B.v. DivX4 of DivX5 of XviD? Ik heb ooit een keer DivX5 geinstalleerd, en toen vertikte Nandub er mee te werken. Ik kon niks meer naar DivX converteren, want hij maakte overal GIGantische bestanden van. Sindsdien gebruik ik weer DivX4. Maarja, het moet toch op de een of andere manier mogelijk zijn?! Okee, ik kan natuurlijk altijd Virtual Dub gebruiken, maar Nandub ik werk liever met Nandub (o.a. vanwege de betrouwbare bitratecalculator).
Link naar reactie
Beste pjcdeboer, mijn vraag was niet waar ik een DivX codec kan downloaden, want die heb ik al (ik capture en converteer al ruim een jaar bestanden naar DivX), maar mijn vraag was waar ik in NANDUB zelf een codec kan SELECTEREN. In Virtual Dub kun je uit een lijstje met codecs eentje kiezen, maar Nandub heeft dat niet......of ik kan het tenminste niet vinden. Is er iemand die wel weet hoe ik dat kan doen in Nandub?
Link naar reactie
Sorry Henny Ik had het niet goed begrepen/gelezen. Volgens mij kan het niet (TAB COMPRESION werkt niet in NANDUB)ik heb alles nagekeken en het enigste wat ik over codecs kan vinden in NANDUB is via de tab video > sbc options > en dan staat daar iets van divx;-) en iets van mpeg4v2.wat je kan selecteren ? Maar ik neem aan dat je dat al bekeken hebt. Helaas kan ik je niet verder helpen en de volgende keer zal ik beter lezen. Groeten, Pierre
Link naar reactie
Hoe dan? Eerst de file in Nandub laden en uitrekenen, en dan in Virtual Dub laden en hem bewerken, filters toepassen etc etc en coderen? Ik gebruik al maaaanden Nandub met DivX4 en de bitrate calculator werkt perfect. Dus zoveel verschil (qua bitrate) zal het niet schelen tussen DivX3 en DivX4. Maar nog even een ander puntje..... Als Nandub geoptimaliseerd is voor DivX3, hoe kan het dan dat hij vlekkeloos DivX4 is gaan gebruiken na de installatie van dat codec (ik gebruik Nimo-433 codecpack), maar dat hij het vertikt op DivX5 te gaan gebruiken als ik die installeer (d.m.w. Nimo-5.0 codecpack)? Is het verschill tussen DivX3 en DivX4 dan klein en tussen DivX4 en DivX5 groter?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...