Ga naar inhoud

Geen audio aanwezig bij gemaakte capture


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een probleem, dat als ik iets capture dat er geen geluid wordt opgenomen, althans in virtual dub zie ik wel dat er een audi stream meeloopt met de video stream capture en ik hoor ook wel geluid tijdens het capturen. Maar als ik daarna het gemaakte AVI filmpje afspeel is het beeld perfect maar hoor ik geen geluid.... Bij mijn weten heb ik de audio ook goed aangesloten...te weten: VCR line out -> audio line in van de TV Kaart en TV Kaart Audio Line out -> AWE64 Line in en tijdens het capturen hoor ik wel het geluid, hiedoor ga ik ervan uit dat de connecties goed zijn aangesloten want het audio signaal van de VCR komt binnen in de TV Kaart en de TV Kaart stuurt het signaal door naar de line in van de soundcard. dus kortsamengevat hoor ik het geluid wel tijdens het capturen maar in het gemaakte AVI file is geen geluid aanwezig.... verder heb ik "Audio capturen" aangevinkt in virtual dub en zijn bij mijn weten ook alle audio codecs correct aanwezig aangezien ik geen foutmeldingen krijg en wel een audio format kan kiezen (PCM -radio kwaliteit bijvoorbeeld) hier is mijn config: AMD K6-2 500Mhz 192MB RAM Hauppauge WinTV GO Mono TV Card GEForce 2 MX 64 MB win98SE Virtual dub ik hoop dat iemand een oplossing weet want zodra audi stream ook werkt kan ik eindelijk goed gaan capturen:-) hartelijk dank voor de tijd en moeite.....
Link naar reactie
Je moet in je audio mixer voor RECORDING (eigenschappen/opnemen) je line-in aanzetten.... De mixer die je standaart te zien krijgt is de mixer voor afspelen, dit is dus wat anders dan de mixer voor opname(recording), deze bereik je door eigenschappen/opname te klikken en dan de line-in te activeren, vervolgens o.k. en dan het volume aanpassen in de record-mixer die je dan te zien krijgt
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...