Ga naar inhoud

Kan niet in overlay mode capturen met Hauppauge WinTV GO


anoniem

Aanbevolen berichten

beste forium vrienden, ik heb een probleem, ik kan alleen maar in preview mode capturen, maar dit geeft een schokkerig interlaced capture....terwijl in overlay mode de capture goed zou zijn, maar zodra ik in overlay mode wil gan capturen krijg ik de volgende foutmelding (van de TV Card driver): BtVid Can't capture at this time Either: A: Capture attempted from fullsize (Interlaced) Overlay mode or Quartzsight camera overlay mode Switch to preview mode to capture B: Memory allocation faillure Restart Application weet iemand hoe ik toch in overlay mode kan capturen? of anders hoe ik in preview mode toch een acceptabele capture kan krijgen? Herkend iemand dit probleem? hier is mijn config: AMD K6-2 500Mhz 192 MB SDRAM win98 SE Virtual dub gebruik ik om te capturen Hauppauge WinTV GO TV Kaart (mono kaartje aangesloten met de composite ingand op de kaart) bijvoorbaat dank voor hulp en suggesties...
Link naar reactie
Je probeert waarschijnlijk hoger dan 352x288 in overlay te capturen en dat kan niet, het is 1 van de (weinige) beperkingen van de Brooktree/Conexant BT8xx videochipsets die op nagenoeg iedere tv kaart zit, soms wil een fabrikant de drivers wel eens wijzigen waardoor het wel kan maar dan wordt meestal de boel instabiel,nix aan te doen.... Hauppauge heeft in het verleden wel drivers gehad die het wel konden, het resultaat was dat vaak onverwacht de driver crashte, het is dus wel mogelijk als de fabrikant het implementeerd maar dan meestal toch geen succes, daarom is men er waarschijnlijk mee gestopt...... Is ook geen probleem want het preview beeld heeft meestal niets te maken met datgene wat je captured alhoewel het officieel een "preview" is. Bij een goede 25 fps capture ziet het preview beeld er meestal nog steeds schokkerig uit, dit heeft te maken met de traagheid van je framebuffer die de videbeelden naar de videokaart moet sturen, de capture zelf hoeft deze weg niet af te lopen en is dan dus wel goed. Met een amd k6-2/500 mik je miz ook een beetje te hoog om daarmee hoger dan 352x288 te willen capturen, ik zou het houden bij Qsif, dat is dus 352x288@25 fps. Met een goede mjpeg compressor moet je dan redelijke beelden kunnen capturen vooropgesteld dat je voor de capture met contr-alt-del eerst alle overbodige rotzooi uitzet en een separate harde schijf(dus niet een partitie) gebruikt voor de videocapture, deze schijf moet: in U-DMA modus lopen, niet te vol zijn en goed gedefragmenteerd. Om zoveel mogelijk systeem bronnen voor de capture te kunnen gebruiken heeft virtualdub en optie "hide-on-capture" die er voor zorgt dat er geen preview beeld hoeft te worden gegenereerd tijdens capture, scheelt een hele hoop. Je zit welliswaar naar een leeg scherm te kijken en moet dus afgaan op je gehoor waneer je moet stoppen met capture maar het verhoogt de evt te behalen kwaliteit enorm. Kijk ook na de capture goed naar de counter die het aantal "frames dropped" aan geeft, ideaal moet deze op nul blijven, enige (max 10 per 15 minuten) is geen probleem. Verder zou je kunnen afzien van de vdub capture(F6) en in "compatibel-mode"capturen(F5), dit betekent dat capture verloopt via de video-for-windows structuur, deze is sneller dan vdubs eigen routine maar beperkt in mogelijkheden en kwaliteit. Multisegment-capture werkt dan niet(auto opdelen in 2 GB brokken tijdens capture) en meestal is de framesnelheid en videokwaliteit slechter dan met vdubs eigen methode. Een goede mjpeg compressor is niet meer gratis te krijgen, wel als demo met watermerk: http://www.pegasusimaging.com/picvideomjpeg.htm Als gratis alternatief kan je ook Intel Indeo 5.1 gebruiken, je moet dan in de eigenschappen "quick compress" aanzetten, de snelheid is dan redelijk maar niet zoals die van de Pic-codec en helaas voor jouw: de Indeo-codec is special geoptimaliseerd om zo snel mogelijk te lopen met een Intel-MMX processor, een x-aantal versnellingen wordt bij jouw amd dus niet gebruikt en dit remt de snelheid. Oh ja : bij Intel Indeo moet de kleur instelling op RGB-16 of 24 staan, bij de PIC-video codec moet deze op YUY2.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...