Ga naar inhoud

Strepen in Adobe bij ingevoegde titels


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben ongeveer een jaar aan het monteren (Canopus Raptor RT met Adobe Pr.6, P4-1.5, 256Mb) en ik was daar tot nu toe zeer tevreden mee. Sinds kort zit ik met een raadselachtig probleem: Ik kreeg zo maar midden in een montage hele fijne horizontale strepen en verspringingen in mijn videobeelden, op de positie waar ik een titel op de tijdlijn had geplaatst. Haal ik de titel weg of verplaats ik die, dan is het beeld weer oke. Ik heb de titels als test ook nog eens opnieuw gemaakt en later zelfs met een andere titelgenerator, maar het mocht niet baten. Ook wanneer ik de montage naar cd of DVD brand is het beeld schokkerig. Vooral wanneer er meer beweging in het beeldmateriaal zelf zit. Weet iemand een oplossing ??
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Krekel. Ik begrijp het echter niet helemaal; bij mij staat alles -voor zover ik weet- op "lower field first" (in Adobe), en ook bij het converteren mbv TMPGenc geef ik dit aan. Dit laatste is echter pas een volgende stap; bij het afspelen van de tijdlijn zit de flikkering er al in. Moet ik misschien in de titelgenerator ook al iets met de instellingen doen ? Zit het foutje overigens in de titel of in het videomateriaal ? Hopende op weer zo´n snelle reactie, FREKL
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb die ervaring ook met Ulead Media Studio Pro, en media100 van Apple. Het probleem bij mij lag 'm in het feit dat de titels die ik maakte wit maakte. En met wit bedoel ik dan Echt wit. Als ik vervolgens de titel een heel lichte tint meegaf (dus iets gebroken wit) waren de problemen weg. Was overigens alleen te zien na renderen en masteren. Hopelijk heb je hier wat aan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...