Ga naar inhoud

Welk OS voor videobewerking?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al een hele week bezig om een deeveedeetje te branden. Dit echter zonder succes. Alle programma's die ik tot nu toe -onder XP Pro- heb geprobeerd lijken op het eerste gezicht wel te werken, maar schijn bedriegt. De ene keer blijft het conversieprogramma hangen, de andere keer bevriest -in de uiteindelijk Mpeg- het beeld halverwege voor de rest van de film. Ik word een beetje wanhopig, want zoals het er nu uitziet, kan ik dus gewoon nooit een goede dvd branden. Daarom vroeg ik me af; is XP wel het goede OS voor dit soort activiteiten? :roll: Ik heb geprobeerd: Ulead DVD Movie factory, DVDit 2.1 Pro, NeoDVD, TmpgEnc met virtuadub, Spuce-up en ga zo maar door.
Link naar reactie
Hoi, ik gebruik zelf ook windows XP, maar maak de dvd's met Nero of Studio 8. Ik heb absoluut geen problemen hiermee. Wat ik wel doe is het volgende. Voordat ik een dvd ga branden, defragmenteer ik eerst de schijf en zet alle andere programma's en onderliggende processen uit, dit kan je uitzetten middels control+alt+del en dan het 2e tapje. Branden van de dvd op de laagste brand snelheid. Ik gebruik een philips serie 200 dvd+rw. suc6
Link naar reactie
[quote:c4712af8af="jr_75"]Hoi, ik gebruik zelf ook windows XP, maar maak de dvd's met Nero of Studio 8. Ik heb absoluut geen problemen hiermee. Wat ik wel doe is het volgende. Voordat ik een dvd ga branden, defragmenteer ik eerst de schijf en zet alle andere programma's en onderliggende processen uit, dit kan je uitzetten middels control+alt+del en dan het 2e tapje. Branden van de dvd op de laagste brand snelheid. Ik gebruik een philips serie 200 dvd+rw. suc6[/quote:c4712af8af] Converteer jij ook Divx-avi's? Want die kun je sowieso al niet in Studio 8 inladen... :o Ik bedoelde nl. met deze post het converteren van Divx naar Mpeg2 formaat. Ik kan trouwens bij mijn Aopen niet de snelheid veranderen. Staat standaard op 2.4.
Link naar reactie
[quote:c80a0ee33c="Foxenberg"]Ik ben nu al een hele week bezig om een deeveedeetje te branden. Dit echter zonder succes. Alle programma's die ik tot nu toe -onder XP Pro- heb geprobeerd lijken op het eerste gezicht wel te werken, maar schijn bedriegt. De ene keer blijft het conversieprogramma hangen, de andere keer bevriest -in de uiteindelijk Mpeg- het beeld halverwege voor de rest van de film. Ik word een beetje wanhopig, want zoals het er nu uitziet, kan ik dus gewoon nooit een goede dvd branden. Daarom vroeg ik me af; is XP wel het goede OS voor dit soort activiteiten? :roll: Ik heb geprobeerd: Ulead DVD Movie factory, DVDit 2.1 Pro, NeoDVD, TmpgEnc met virtuadub, Spuce-up en ga zo maar door.[/quote:c80a0ee33c] Ik kan je aanbevelen de update voor Xp-pro te installeren (service pack1) die bevalt me heel goed voor videobewerking, vroegere problemen zijn van de baan.Let op de taalversie
Link naar reactie
Heb je de standaard cdrw ondersteuning in XP uitgezet want die geeft een conflict met andere brand-software. Open hiervoor de verkenner, en ga naar de schijfletter van je brander - rechts op klikken - en dan uitzetten en heropstarten. Ik herhaal dat je service pack 1 zeker erop moet zetten. Kijk tevens of er upgrades zijn voor Brander en software (belangrijk voo r XP)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...