Ga naar inhoud

Het grote "wat is dit nog waard" topic revisited


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey luitjes.. ik zit er over te denken een nieuwe laptop te gaan halen. Ik heb een mooie 20 incher op het oog. Dan heb ik niet veel meer aan mijn huidige 15.4 incher. Dit is een Packard Bell MB88-P-004. De laptop is een jaar oud, en heeft wat aanpassingen ondergaan t.o.v. wat er op de website staat. De specificaties: Θ Core 2 Duo T5450 met vernieuwde koeling waardoor de laptop een stuk minder warm wordt Θ 2x1024mb Kingston DDR2 SoDimm PC667 geheugen (standaard zat noname 1 reepje van 2048mb wat dus snelheidsverlies oplevert. 2x 1gb is dan sneller). Θ nVidia GF8600GS 512mb (BF2, TDU, GTASA etc kan er moeiteloos mee gespeeld worden) Θ 160gb Samsung Sata drive (standaard drive was een maxtor welke wel erg warm werd) Θ standaard noname moederbord vervangen met een msi mobo'tje voor nieuwere cpu-support Θ Optiarc AD-7530B DVD±RW Drive Θ Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN Netwerkaansluiting Θ JMicron 36X eSATA-controller Θ Bios Up to date via bios update augustus 2008 Θ 6-cells accu Θ 2.0mp Webcam ║= voor overige specs / uitleg zie PB site ([url=http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PC03Q00286&g=1400]klik[/url]) Wat kan ik hier voor vragen. Laptop dateert uit Juli 2007, dus nog redelijk nieuw. Bovenstaande aanpassingen zijn begin Augustus 2007 gedaan, om de warmte te beperken. Dit wordt altijd gedaan (door mijzelf) als ik een laptop aanschaf. De laptop wordt geleverd met een originele ongebruikte (legale dus) versie van Windows XP Professional SP2, eventueel tegen meerprijs met Windows Vista Ultimate. Eventueel ook uit te breiden met een SSD drive van 32gb (OCZ v2). Vertel mij maar eens wat het beestje op kan brengen. Ik zat zelf te denken aan 850 eurie (nieuwprijs was 1199, gedane aanpassingen een kleine 200). Ik weet dat de computermarkt qua prijzen gigantisch snel inzakt, dat hoef je mij niet te vertellen, maar met notebooks valt dat nog mee.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    182

[quote:d18b7f6efa="Pantera9"]Okay, ondertussen ook meer informatie over het moederbord én de processor. Type moederbord: asus m2n-sli deluxe Type processor: AMD Athlon dual core 64 X2 4200+ 2 x 2.2 GHz Blijkbaar geen pentium maar AMD.[/quote:d18b7f6efa] hij is het wel waard, de software licenties en de monitor vooral. de pc zelf is niet supersterk. 2 legale licenties windows: 150 euro 22 inch syncmaster: 150 rest van software legaal: 150. GPU: 75 moederbord: 50 cpu: 20 HD: 40 totaal 630. dan komt er nog de kast bij, voeding, geheugen, randapperatuur. niet supergoedkoop, maar wel lekker compleet. vraag me wel af hoe je de legaliteit van de licenties gaat controleren en of de cd-keys van de spellen zijn gebruikt, want zonder dat dropt de pc met 300 euro in waarde
Link naar reactie
[quote:f1835d4d4a="MReLecTro"]Hey luitjes.. ik zit er over te denken een nieuwe laptop te gaan halen. Ik heb een mooie 20 incher op het oog. Dan heb ik niet veel meer aan mijn huidige 15.4 incher. Dit is een Packard Bell MB88-P-004. De laptop is een jaar oud, en heeft wat aanpassingen ondergaan t.o.v. wat er op de website staat. De specificaties: Θ Core 2 Duo T5450 met vernieuwde koeling waardoor de laptop een stuk minder warm wordt Θ 2x1024mb Kingston DDR2 SoDimm PC667 geheugen (standaard zat noname 1 reepje van 2048mb wat dus snelheidsverlies oplevert. 2x 1gb is dan sneller). Θ nVidia GF8600GS 512mb (BF2, TDU, GTASA etc kan er moeiteloos mee gespeeld worden) Θ 160gb Samsung Sata drive (standaard drive was een maxtor welke wel erg warm werd) Θ standaard noname moederbord vervangen met een msi mobo'tje voor nieuwere cpu-support Θ Optiarc AD-7530B DVD±RW Drive Θ Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN Netwerkaansluiting Θ JMicron 36X eSATA-controller Θ Bios Up to date via bios update augustus 2008 Θ 6-cells accu Θ 2.0mp Webcam ║= voor overige specs / uitleg zie PB site ([url=http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PC03Q00286&g=1400]klik[/url]) Wat kan ik hier voor vragen. Laptop dateert uit Juli 2007, dus nog redelijk nieuw. Bovenstaande aanpassingen zijn begin Augustus 2007 gedaan, om de warmte te beperken. Dit wordt altijd gedaan (door mijzelf) als ik een laptop aanschaf. De laptop wordt geleverd met een originele ongebruikte (legale dus) versie van Windows XP Professional SP2, eventueel tegen meerprijs met Windows Vista Ultimate. Eventueel ook uit te breiden met een SSD drive van 32gb (OCZ v2). Vertel mij maar eens wat het beestje op kan brengen. Ik zat zelf te denken aan 850 eurie (nieuwprijs was 1199, gedane aanpassingen een kleine 200). Ik weet dat de computermarkt qua prijzen gigantisch snel inzakt, dat hoef je mij niet te vertellen, maar met notebooks valt dat nog mee.[/quote:f1835d4d4a] Blijft een beetje moeilijk, Je moet ook nooit kijken naar wat je er aan uit hebt gegeven, maar naar wat krijg je tegenwoordig voor 850,- euro? Als ik 850,- euro te besteden heb? dan zal ik van zijn levensdagen geen 2de hands laptop kopen. Haal er maar minstens 200 / 250,- euro af.
Link naar reactie
Omdat ik er serieus over na zit te denken mijn pc en huidige notebook de deur uit te doen, en van dit geld een goede 17" notebook te kopen, ben ik wel benieuwd naar wat beide computers nog waard zijn. PC: - Zilveren Chieftec Dragon met wel wat gebruikerssporen - Chieftec Smart 450W - Intel Core 2 Duo E6400 + arctic freezer - Asus P5NE-SLI - 3GB PC6400DDR2 TakeMS - Sparkle GeForce 8800GTS 512MB (G92!) - 200GB HDD (IDE) - Acer AL1916WAs 19" breedbeeld (d-sub) - Logitech X540 5.1 - Logitech UltraX keyboard - Geen besturingssysteem (€600,-?) Laptop: - IBM Thinkpad Lenovo T43 - 14,1" QXGA TFT 1400x1050 - Intel Pentium M750, 1.86GHz - 1GB PC3200 DDR (kan ook PC4200 DDR2 zijn, moet dit nog even nakijken) - ATI mobility Radeon X300 met 128MB eigen geheugen - 40GB HDD - 2x USB 2.0 - Windows XP Home licentie (helaas zonder CD) - Accu is niet geweldig meer, doet het met normaal gebruik nog ongeveer 3 kwartier tot een uur. (€250,-?) De notebook die ik van plan ben om te kopen is de [url=http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1516&maincat_no=135]MSI GX701[/url]. Volgens de pricewatch is de goedkoopste €825,-. Ben benieuwd of ik ook 'verlies' maak als ik mijn huidige computers verkoop en deze laptop ervoor terug koop. ;) Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
PC: - Zilveren Chieftec Dragon met wel wat gebruikerssporen 35,- - Chieftec Smart 450W 30 - Intel Core 2 Duo E6400 + arctic freezer 45,- + 10,- - Asus P5NE-SLI 45,- - 3GB PC6400DDR2 TakeMS (2x 1 + 2x 512?) 25,- - Sparkle GeForce 8800GTS 512MB (G92!) 100,- - 200GB HDD (IDE) 20,- - Acer AL1916WAs 19" breedbeeld (d-sub) 125,- - Logitech X540 5.1 50,- - Logitech UltraX keyboard 10,- - Geen besturingssysteem totaal: 490 dit is uitgaande van losse verkoop. prijzen zijn ongeveer 70% van de nieuwwaarde op verouderde dingen na (E6400, GRAKA). Ben er vanuit gegaan dat vna alle onderdelen er nog aankoopbewijzen, garantie bewijzen en alle accesoires zitten. zoniet valt de prijs iets afhankelijk van welk onderdeel. verkoop als compleet systeem valt meestal lager uit met de prijs dan losse onderdelen. op marktplaats ofzo kan je er meer voor krijgen, maar op de meeste hardware fora waar ik kom zou ik dit als waarde opgeven of er zelf voor verwachten
Link naar reactie
[quote:54ed98dc93="Vandread"]Prima schatting, maar ik acht jou toch hoger iglo ;) op t.net ben je ook aardig zoet geweest met v&a[/quote:54ed98dc93]Over welke schatting heb je het nu dan, over die van Repr of die van mij? Dat van die V&A klopt, maar dat waren voornamelijk losse onderdelen en een aantal laptops. Complete systemen heb ik er nog niet verkocht. ;) @Repr: Bedankt, ik denk dat jouw schatting vrij realistisch is. :) Overigens, er zit 3x 1GB in.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, Ik denk erover om mijn pc te verkopen, alleen ik ben benieuwd wat hij nog op levert. Coolermaster omhuizing Inter Core2Duo E8200 2,66ghz 4GB DDR2 800mhz 500GB SATA(2?) Nvidia GeForce 9800GTX 512mb Gigabyte moederbord eind april 2008 gekocht voor 950 euro Ik zat zelf te denken aan rond de 700 euro, wat denken jullie?
Link naar reactie
[quote:1dd6f12031="Dreamliner"]Hallo, Ik denk erover om mijn pc te verkopen, alleen ik ben benieuwd wat hij nog op levert. Coolermaster omhuizing Inter Core2Duo E8200 2,66ghz 4GB DDR2 800mhz 500GB SATA(2?) Nvidia GeForce 9800GTX 512mb Gigabyte moederbord eind april 2008 gekocht voor 950 euro Ik zat zelf te denken aan rond de 700 euro, wat denken jullie?[/quote:1dd6f12031] Amper €600,- Ik weet niet waar jij hem hebt gekocht voor €950,- maar hij is dat al lang niet meer waard. Dit koop je nieuw voor 600 á 700 euro. Ik schat het EUR 550,00
Link naar reactie
Voor hoeveel zou ik dit kunnen verkopen?: -MSI PT890 NEO-V (ik denk 30 euro) -Intel Pentium D 945 (ongeveer 60 euro) -Asus 7600GT (zo'n 50 euro) -1gb DDR2 PQI + 1gb DDR2 Kingston (allebei 533mhz cl4.0) (ik denk samen zo'n 15 euro) Ik wil het allemaal los verkopen, dus het liefst de prijs per onderdeel ;) maar geef ook maar wat je intotaal denkt :p ik denk totaal zo'n 150 euro.
Link naar reactie
Je kan geen vergelijkingen maken waar een ander iets voor verkoopt. Ik heb laatst een E2200 processor verkocht voor 40 euro. Die processor had ik 2 maanden daarvoor gekocht voor 82. Het is maar wat de gek er voor geeft zegmaar. Je kan globaal een schatting maken door de nieuw prijs te nemen en er gelijk 25% afhalen, als het dan lange tijd gebruikt is kun je er nog wel 10% afhalen. Op dingen die niet meer leverbaar zijn kun je wel nagaan dat het geen drol meer waard is. Dan zet je het op marktplaats en kijk je hoever de biedingen gaan. Op mijn 2GB geheugen heb ik vette winst gemaakt daardoor. Er is er een geweest die het duurder bij mij gekocht heeft dan dat het in de winkel kost. :lol: Mja.. hij biedt het er zelf voor toch. Maar reken jezelf niet rijk. Schat het altijd voor jezelf 40% tot 50% lager in, dan kan het alleen maar meevallen.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
hey .. de tijd is aangebroken. ik heb een nieuwe laptop besteld. dus mijn PB MB88-P-004 is te koop. Wat kan ik er op dit moment voor vragen ? Quote vorige keer: [quote:8ab1f3815a] De laptop is iets meer dan een jaar oud, en heeft wat aanpassingen ondergaan t.o.v. wat er op de website staat. De specificaties: Θ Core 2 Duo T5450 met vernieuwde koeling waardoor de laptop een stuk minder warm wordt Θ 2x1024mb Kingston DDR2 SoDimm PC667 geheugen (standaard zat noname 1 reepje van 2048mb wat dus snelheidsverlies oplevert. 2x 1gb is dan sneller). Θ nVidia GF8600GS 512mb (BF2, TDU, GTASA etc kan er moeiteloos mee gespeeld worden) Θ 160gb Samsung Sata drive (standaard drive was een maxtor welke wel erg warm werd) Θ standaard noname moederbord vervangen met een msi mobo'tje voor nieuwere cpu-support Θ Optiarc AD-7530B DVD±RW Drive Θ Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN Netwerkaansluiting Θ JMicron 36X eSATA-controller Θ Bios Up to date via bios update augustus 2008 Θ 6-cells accu Θ 2.0mp Webcam ║= voor overige specs / uitleg zie PB site ([url=http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PC03Q00286&g=1400]klik[/url]) Wat kan ik hier voor vragen. Laptop dateert uit Juli 2007, dus nog redelijk nieuw. Bovenstaande aanpassingen zijn begin Augustus 2007 gedaan, om de warmte te beperken. Dit wordt altijd gedaan (door mijzelf) als ik een laptop aanschaf. De laptop wordt geleverd met een originele ongebruikte (legale dus) versie van Windows XP Professional SP2. Vertel mij maar eens wat het beestje op kan brengen.[/quote:8ab1f3815a] thnx
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...