Ga naar inhoud

2 draadloze netwerken (2,4 en 5 Ghz) tegelijk mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik om problemen met draadloos internet te voorkomen momenteel de 5 ghz band van mijn draadloze (Ziggo) modem. Voorheen stond dit modem op 2,4 ghz maar dat gaf met regelmaat problemen met de laptop. Sinds ik over ben naar de 5 ghz band zijn de problemen over. Als ik de drukte op de 2,4 ghz band bekijk snap ik ook dat dit problemen kan geven. Op de 5 ghz band zit verder niemand in de buurt. Helaas kunnen mijn telefoon en mijn MiniX Android computer hier niet mee omgaan. Om deze beiden toch ook incidenteel te kunnen gebruiken wil ik naast de 5 Ghz verbinding nu met een goedkope TP Link TL-WR702N 150 Mbps Wireless-N nano-router ook een 2,4 Ghz draadloos netwerk voor de telefoon en de MiniX opzetten. Is dit mogelijk (ik heb nog voldoende aansluitingen op mij router over) of gaat dit problemen geven.
Link naar reactie
En als je er bij je kanaalkeuze in de 2,4 GHz band ook nog rekening mee houdt dat een signaal vijf kanalen breed is (m.a.w. een WLAN signaal zendt over vijf kanalen uit), blijven er nog maar 3 bruikbare kanalen over als het erg druk is in de buurt. Daarom wordt in een omgeving met veel access points, iedere keer om en om de kanalen 1, 6 en 11 gebruikt. Immers, een signaal op kanaal 6 zendt eigenlijk uit op kanalen 4 t/m 8. In de 5 GHz band heb je deze overlap niet...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...