Ga naar inhoud

LAN voor games


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben een beginner op het gebied van netwerken, dus daarom kan deze vraag misschien een beetje dom zijn :roll: Ik en wat andere huisgenoten willen binnenkort een LAN houden bij ons in de keuken, maar we wonen op een campus. De netwerkvoorzieningen hier worden door Ziggo geregeld en kan je niet over LANnen (alleen internetten). Wij moeten dus een eigen netwerkje bouwen voor tijdelijk gebruik om te kunnen gamen. Het mag zo simpel mogelijk, maar het liefst wel draadloos. Dus mijn vraag: Wat hebben wij nodig? En hoe stellen wij het goed in? Natuurlijk heb ik wel een idee dat wij een (draadloze)router nodig hebben, maar hoe en wat? Kan ik gewoon een willekeurige gebruiken? Bijvoorbeeld een ouwe SpeedTouch van KPN? Wat ik liever niet wil is dat een pc als server moet gaan draaien. Daarnaast nog (misschien een domme) vraag: de Ziggo netwerk-uitgang op mijn kamer kan direct in mijn pc geplugged worden en ik heb internet. Mijn vraag: kan ik die uitgang op een switch zetten en dan zowel mijn pc én ps3 van internet voorzien? Of heb ik daar meer voor nodig?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...