Ga naar inhoud

Wegvallen internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wij hebben een 802.11g router, nu heb ik in mijn oude desktop een 802.11b netwerkkaart zitten met een zogenaamde extra lange antenne die het bereik bevorderd (geloof er weinig van eerlijk gezegd). Als ik met mijn desktop verbinding wil hebben met de router, dan valt de verbinding letterlijk iedere 2 sec. weg en komt dan weer voor 5 sec. terug. Zowel mijn laptop (ingebouwd 802.11g netwerk) als mijn desktop staan op gelijke afstand van de router. Als ik een 802.11g netwerkkaart koop, is dit probleem dan verholpen?
Link naar reactie
Theoretisch JA Als je er geld aan gaat spenderen is het IMHO beter om over te gaan op N kaartje en router N standaard geeft bewezen meer bereik maar kost meer. Je zou evt zo'n G usb ding kunnen testen ipv een vaste NIC maar ik weet niet of dat kostentechnisch interressant is voor je . Ik heb zelf jaren met een Linksys wireless op G standaard gedraaid totdat mn router t begaf. Nieuwe G router werkte voor geen meter . Nu een N-draft staan met G kaarten> loopt prima
Link naar reactie
[quote:84752f343d="Lord Wodan"]Niet alle merken werken even goed samen gek genoeg...[/quote:84752f343d] Inderdaad en dat geldt zeker voor N routers en draadloze netwerkkaarten. Als je een N router neemt zorg dan ook voor een draadloze netwerkkaart van hetzelfde merk. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld dat ik noemde van de Belkin Router en USB adapter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...