Ga naar inhoud

Hoe IPod Touch instellen voor internet ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zojuist een Ipod Touch gekocht en wil ermee internetten thuis via een draadloze router Sitecom WL-122. Nu gebruik ik ook een laptop draadloos en dat werkt perfekt, maar hoe stel ik de ipod touch in om via die zelfde router ook draadloos te kunnen surfen e.d. Moet ik iets in mijn router instellen ? Wat moet ik precies in mijn Ipod Touch instellen ? Graag heel specifiek uitleggen graag. Op diverse andere forums en de apple site krijg ik maar beperkte informatie. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:fd8f164f32="keldie13"]Ik probeer het wel op een ander forum [/quote:fd8f164f32] Waarin je dan vanzelfsprekend eerst vermeld wat je zoal geprobeerd hebt, om je Ipod Touch in te stellen op draadloos. Dat zoals al is gemeld in de handleiding staat. Deze is te downloaden als PDF op deze hyperlink http://www.portablegear.nl/media/handleidingen/apple-ipod-touch_overzichtshandleiding_nederlands.pdf Hoe dat te doen staat op bladzijde 22.
Link naar reactie
Het is heel simpel, en ahoewel ik het met bovenstaande eens ben, zal ik het je proberen uit te leggen: Op je router verander je [u:6cd2233d4d]niets[/u:6cd2233d4d]. Je pakt je iPod en drukt op de Instellingen button. (Tandwieltjes). Vervolgens staat bovenaan Wi-Fi, hier druk je op. Je komt nu bij de instellingen van Wi-Fi, Eerst zet je de bovenste schakelaar op I, Aan dus (Wi-Fi schakelaar). Vervolgens zoekt het apparaat zelf netwerken, die verschijnen onder de Wi-Fi schakelaar bij Kies een netwerk... Je klikt op je Netwerk en vult eventueel je wachtwoord in. Je iPod zal connecten en klaar! Je kan alle netwerkfuncties gebruiken. Toch staat het allemaal in de handleiding.. maarja. Torrentus Offtopic: RTFM, wat is dat? :? [b:6cd2233d4d][color=red:6cd2233d4d] Edit:[/color:6cd2233d4d][/b:6cd2233d4d] [color=grey:6cd2233d4d] ah, ik heb het al gevonden ;) Read the Fucking Manuel :P da's een goeie...![/color:6cd2233d4d]
Link naar reactie
Het apparaat zoekt zelf geen netwerken, ik moet dus op anders... klikken. en dan, naam: moet ik een netwerknaam invullen, maar ja welke ? waar vind ik de netwerknaam ? Ik moet op Netwerk klikken en een wachtwoord invullen, maar welke ? de netwerknaam voor mijn laptop op de router is Sitecom. Waar moet ik dat zoeken ?Ik heb een Sitecom L-22 router, is ie wel geschikt hiervoor ? Bij mij laptop werkt het allemaal wel perfekt, daar vindt hij gelijk de verbinding met de router. Moet ik dan niets in de Ipod instellen bij eventueel ip adress of gateway etc. ?
Link naar reactie
[quote:e136bd8558="keldie13"]en dan, naam: moet ik een netwerknaam invullen, maar ja welke ? waar vind ik de netwerknaam ? [/quote:e136bd8558] Dat staat op bladzijde 79 van de overzicht handleiding [quote:e136bd8558] Kies 'Wi-Fi' > 'Anders' en geef de netwerknaam op. Als voor het netwerk een wachtwoord is vereist, tikt u op 'Beveiliging', selecteert u het type beveiliging dat het netwerk gebruikt, tikt u op 'Ander netwerk' en geeft u het wachtwoord op. Om verbinding te maken met een gesloten netwerk moet u de naam, het wachtwoord en het beveiligingstype van het netwerk weten. Voor sommige Wi-Fi-netwerken kan het nodig zijn om aanvullende instellingen op te geven of aan te passen, zoals een client-ID of een statisch IP-adres. Vraag de netwerkbeheerder welke instellingen u moet gebruiken. [/quote:e136bd8558]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...