Ga naar inhoud

Probleem met router en @home modem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Goede middag, Ik wilde vanmiddag internet opstarten maar er verscheen geen website. Ik heb op het modem gekeken de lampjes brande zoals het hoorde. Ik heb vervolgens 2x de router en modem uitgetrokken (stroom eraf) en weer opnieuw ingestoken. Tussendoor even op de pc gekeken, bij de @home diagnostic en hier stond dat de nameserver het niet deed. Nadat ik de modem en router weer opnieuw had ingetoken ging internet weer (voor hoelang moet ik nog afwachten). Is het toeval geweest dat het weer werkte toen ik de modem en router opnieuw onder stroom zette of kan dit echt een probleem zijn? (soms hoor ik de helpdesk van @home ook eens zeggen dat je alles opnieuw moet insteken, vandaar dat ik dat eens heb geprobeerd)
Link naar reactie
Ik heb hier ook @home. Heel af en toe lijkt het nodig (1x per 2 maanden ofzo) de boel even herstarten door de stroom eraf te halen. Je krijgt een dynamisch IP adres van @home. Over het algemeen krijg je altijd dezelfde, het kan zijn dat ze periodiek bij @home de lease tabel van de ip adressen eens opschonen of er een kleine netwerk storing is. Meestal herstelt de router of het modem zichzelf weer, een enkele keer blijbaar niet. Als het zich zo heel af en toe blijft voordoen zou ik me er geen zorgen over maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...