Ga naar inhoud

Linksys WRT54G: ethernet ports kwijt


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan geen verbinding meer maken met mijn WRT54G v2.2 (wireless router) via een ethernet kabel, alleen nog wireless. En de WAN-port doet het dus ook niet meer. Nou las ik op linksysinfo.org-forum dat dat komt omdat ik een Sveasoft-Satori-based firmware erin heb gezet en ik heb idd - tevergeefs - geprobeerd Alchemy pre5.3 erin te krijgen, nadat meerdere Wifibox-firmware-versies er niet in gingen ("update are failed"). Ik heb toen over wireless een "originele" linksys-firmware teruggezet, eerst 3.06.3, nu 4.00.7, maar de ethernet poorten blijven weigeren. Iemand een idee of dit te verhelpen is?
Link naar reactie
[quote:b880144bb0="Paulus"]Ik kan geen verbinding meer maken met mijn WRT54G v2.2 (wireless router) via een ethernet kabel, alleen nog wireless. En de WAN-port doet het dus ook niet meer. Nou las ik op linksysinfo.org-forum dat dat komt omdat ik een Sveasoft-Satori-based firmware erin heb gezet en ik heb idd - tevergeefs - geprobeerd Alchemy pre5.3 erin te krijgen, nadat meerdere Wifibox-firmware-versies er niet in gingen ("update are failed"). Ik heb toen over wireless een "originele" linksys-firmware teruggezet, eerst 3.06.3, nu 4.00.7, maar de ethernet poorten blijven weigeren. Iemand een idee of dit te verhelpen is?[/quote:b880144bb0] De bekabeling is 100% in orde? Gebruik je werkende straight kabel(s)? En heb je ook alle met het reset knopje de instellingen uit je router verwijderd. En daarna geprobeerd het apparaat opnieuw in te stellen?
Link naar reactie
Ja. Ja. Ja. Ja. Mijn modem doet het nu prima op die netwerkkaart. Eenzelfde WRT54G v2.2 (van een vriend) ook. En met een andere (ouwe win98) bak is ook niet naar binnen te komen. Factory defaults (5 sec en 30 sec reset) verhelpen het probleem niet. Ander ip-adres instellen op de interne interface komt goed aan, kan ik over wireless zien.
Link naar reactie
[quote:0560d95496="Paulus"]Ja. Ja. Ja. Ja. Mijn modem doet het nu prima op die netwerkkaart. Eenzelfde WRT54G v2.2 (van een vriend) ook. En met een andere (ouwe win98) bak is ook niet naar binnen te komen. Factory defaults (5 sec en 30 sec reset) verhelpen het probleem niet. Ander ip-adres instellen op de interne interface komt goed aan, kan ik over wireless zien.[/quote:0560d95496] Maar het werkt nog steeds niet? LEDjes branden niet als de kabels zijn aagesloten? Als dat ook niet werkt, dan is je apparaat defect.
Link naar reactie
Jawel, ledjes branden wel. Ik lees dus op [url=http://www.linksysinfo.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2397]linksysinfo[/url]: [quote:78e047bb21]... If you flash Satori (or any other firmware based on Satori) on a WRT54G V2.2 or a WRT54GS V1.2, the ethernet port will not be accessible any longer and you'll only be able to access the router over wireless links ...[/quote:78e047bb21] Maar niet of zoiets ook weer teruggedraaid kan worden. Hoe kan zoiets gebeuren? Ik heb dus verschillende gpl-firmwares geprobeerd, die allemaal werden geweigerd. Komt dat misschien omdat mijn V2.2 nieuwer is dan waar die firmwares rekening mee houden? Of komt dat doordat die firmwares > 3.385 kB zijn en die van linksys < 3.285 kB? Dat bij flashen bijv. niet de hele firmware erin geladen kan worden, of dat die ROM-delen overschrijft die (liever) intact gelaten moeten worden? Of zie ik dat flashen dan verkeerd? Is dat niet het overschrijven van een geheugenblok met een andere file, maar het wijzigen van parameters in de ROM? Als dat zo is, dan is door die Alchemy-firmware iets gewijzigd wat door originele firmwares niet wordt aangeraakt. In de readme bij die Alchemy-firmware staat: IF YOU HAVE A FIRMWARE UPGRADE FAILURE WITH ALCHEMY - you must use an older firmware version whose size is under 3,145,000 bytes and reflash using tftp. (waar de alchemy via de webinterface erin moet, grotere firmwares zouden er met tftp niet in kunnen). Met tftp kom ik het apparaat niet in (invalid password, ook als ik die leeg maak, ik kan gewoon geen user/pwd meesturen in een tftp-commando (win2000)). Ik neem aan dat de auto-upgrade-utility van linksys (exe die met een wizard de firmware upgrade) op een vergelijkbare manier werkt, maar de util die 4.00.7 (2.876.000 bytes) erin zou moeten zetten, zet 3.03.6 erin (3.364.000 bytes). De downloads op linksys.com kloppen niet helemaal. Is die 3.145.000 beperking iets van tftp (zoals in die readme staat) of heeft dat met de rom-omvang in de router te maken?
Link naar reactie
YesYes, een 30 sec reset heeft het verholpen. Ik had er de eerste keer niet op gelet dat je met de resetknop ingedrukt de stroom er weer op moest zetten en die pas na 30 sec weer moet loslaten, pfff :oops: Edit: omdat de linksys-support dat er niet bijvermeldde: [url=http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=466&p_created=1084211633&p_sid=btQslmLh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NDUmcF9wcm9kcz0xLDIwLDAmcF9jYXRzPSZwX3B2PTIuMjA7My51MCZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfc2NmX2xhbmc9MSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXJlc2V0&p_li=&p_topview=1]Hold the reset button on the unit for 30 seconds or more and the router will be restored to factory defaults.[/url] Niet dus.
Link naar reactie
[quote:bdb4ab447c="Paulus"]YesYes, een 30 sec reset heeft het verholpen. Ik had er de eerste keer niet op gelet dat je met de resetknop ingedrukt de stroom er weer op moest zetten en die pas na 30 sec weer moet loslaten, pfff :oops: Edit: omdat de linksys-support dat er niet bijvermeldde: [url=http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=466&p_created=1084211633&p_sid=btQslmLh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NDUmcF9wcm9kcz0xLDIwLDAmcF9jYXRzPSZwX3B2PTIuMjA7My51MCZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfc2NmX2xhbmc9MSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXJlc2V0&p_li=&p_topview=1]Hold the reset button on the unit for 30 seconds or more and the router will be restored to factory defaults.[/url] Niet dus.[/quote:bdb4ab447c] Slordig van Linksys dat ze het er niet bijvermelden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...