Ga naar inhoud

netwerkkaart herkenning: wel *en* niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik stel de vraag hier omdat ie over een netwerkkaart gaat. Ik heb een systeem (pentium 2), draait onder Win95. Er zit een netwerkkaart in (Micronet sp2020 series isa ethernet adapter). Onder win95 wordt die herkend als realtek rtl8019 pnp lan adapter (or compatible). Wanneer ik bij de installatie de meegeleverde driverdiskette gebruik, krijg ik een andere naam; dan werkt de kaart ook. Het netwek werkt goed in beide gevallen.. Omdat ik voor Ghost 2001 een bootdisk wil maken met netwerk ondersteuning (wil een image maken naar een andere comp. in het netwerk) moet ik bij het maken een netwerktype toevoegen (in het lijstje van Ghost zit mijn kaart niet). Wanneer ik dat doe (ndis of packetdriver als mogelijkheden) en de driver-flop van de kaart gebruik krijg ik als resultaat een bootdisk voor Ghost. Wanneer ik daarmee boot krijg ik de melding dat op mijn systeem geen netwerk kaart aanwezig is en de driver wordt dan niet geladen. Ghost kan geen netwerkverbinding opbouwen. Wat moet ik anders doen? BTW: tussen twee andere comp's in het netwerk, met andere netwerkkaarten werkte e.e.a. wel (met hun eigen specifieke bootdisks) Dank voor je hulp, rob
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...