Ga naar inhoud

TCP/IP onder DOS


anoniem

Aanbevolen berichten

´t Is droevig gesteld, vroeger deden we niets anders, maar ik kan me niet meer voor de geest halen hoe ik een DOS-PC moet configureren zodat de disken via TCP/IP te benaderen zijn. -Etherl III PCI 10BaseT -PC is een 486 -LAN-netje bestaat verder uit 4 W98SE en 1 W2Kpro PC. In de PC-kast hangen een antal disken die ik alleen voor backup wil gebruiken.

Wie helpt me op weg.

Link naar reactie
Hallo,

Let ook even op het volgende, een dos pc met dos 6.22 en lager kan niet met harde schijven van meer dan 2,1 gb per partitie overweg !, een fat 32 wordt namelijk niet odersteunt ! Dus je moet minimaal over 7.0 beschikken ? Volgens mij is er geen 'echt' ms-dos 7.* os verkrijgbaar, dus zal je bijvoorbeeld gebruik moeten maken van dr-dos7.3 of free-dos. Het dr-dos is geheel compatible met dos, maar is toch beter. neemt minder geheugen in beslag, je kunt net als in linuc meerdere consoles openen ! Zijn verder nog meer voordelen waaronder de ondersteuning voor grote harde schijven !

Suc6 verder,

Link naar reactie
  • 7 jaren later...
  • 1 maand later...
[quote:b0c6d95ac4="damen"]Met WFW (Windows for Workgroups) bovenop DOS 6 kun je die PC en de schijven sharen.[/quote:b0c6d95ac4]Ik denk niet dat de ts nog wat aan je antwoord zal hebben: dit topic is meer dan 7 jaar oud :wink:. edit: hmm, ik loop ook niet op te letten deze reactie is ook al meer dan een maand oud :P.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...