Ga naar inhoud

waar zit de fout?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem: Mijn internetserver is in het weekend overleden, de voeding werkte niet meer. ik heb nu een nieuwe kast met nieuw moederbord en nieuwe voeding. Verder zit er een isa-geluidskaart in, pci-videokaart, een isa netwerkkaart en een pci-netwerkkaart.

Ik kan helaas de pci-netwerkkaart (deze week gekocht) niet goed aan de praat krijgen. De installatie verloopt vlekkeloos, maar (ik gebruik hem voor mijn lan) ik kan de overige pc's niet zien. De instellingen zijn naar mijn inziens correct: server ip : 192.168.10.1 overige pc's : 192.168.10.2-5 TCP/IP overal geinstalleerd, client voor microsoft netwerken overal, bestands en printerdeling ingeschakeld.

Ik heb mijn firewall inmiddels uitgeschakeld, dus daar kan het ook niet aan liggen. Als ik verder de instellingen van de kaartjes omdraai (en de aansluitingen) dan werkt het netwerk wel maar internet niet. Het ligt dus aan die nieuwe netwerkkaart. Hij maakt wel contact, want het lampje achterin brandt wel degelijk. Ik heb al een aantal keer de kaartjes verplaatst van slot naar slot, dus verschillende irq's geprobeerd. Ligt het aan een bios-instelling? Of is er toch een fout op het moederbord? Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Je 'ziet' de andere PC's niet, maar heb je wel verbinding. Ping eens naar een ander station (ping 192.168.10.2). Als je wel kunt pingen heb je waarschijnlijk last van het probleem dat de TCP 'browse master' niet gevonden wordt. Je kunt dat het snelste oplossen door (naast) je TCP/IP het IPX protocol met NETBIOS te installeren op alle PC's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...