anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Delen Geplaatst: 29 december 2001 hallo, hoe moet ik 2 switches met elkaar verbinden? ze hebben beide een uplink poort.. (ik d8 dat je dan een "gewone" kabel van uplink naar uplink kon aansluiten....)groeten remco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2001 Hoi,en wat verstaan wij onder een gewone kabel?een stuk kabel van 2.5 mm dat men gebruikt om elektreciteit door uw huis de transporteren of hebben we het over ut cat 5 kabel.En anders moet ge eens in de handleiding kijken van uw twee switches hé.Da bestaat dus ook nog hén HANDLEIDINGEN!Vriendelijke groeten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2001 ik heb het uiteraard over een UTP cat.5 kabel maar wat ik bedoel gebruik je daarvoor een crossed of een rechte kabel voor als je switch/hub geen uplink had dan moest je van hub naar hub met een crossed kabel maar hoe zit dat met een switch/hub die wel een uplink poort heeftBTW bij mijn swtich zit een half dubbel gevouwen a4-tje als handleiding dus daar staat niet veel info op.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2001 quote:maar wat ik bedoel gebruik je daarvoor een crossed of een rechte kabel voorZover ik weet -en dat is weinig- gebruik je een crosscable alleen direct tussen twee computers. In alle andere denkbare situaties dus NIET.Maar, ik kan er naast zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2001 Voor zover ik weet, moet je voor het aansluiten van 2 switches een straight(gewone) kabel leggen van port->uplink of uplink->port. Zelf heb ik een hub aangesloten op m'n router/switch door een straight kabel van de uplink van de switch naar een port van de hub.[This message has been edited by WillyF (edited 29-12-2001).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2002 quote:Originally posted by Wiep Corbier: Zover ik weet -en dat is weinig- gebruik je een crosscable alleen direct tussen twee computers. In alle andere denkbare situaties dus NIET.Wel als je 2 hubs zonder uplink poorten aan elkaar wilt knopen. Zoals hij hierboven al aangeeft.Het verbinden van switches werkt hetzelfde als met hubs. Oftewel een "rechte" kabel in de uplink poort van één switch en in een gewone poort van de andere switch. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Oke Bedankt voor jullie antwoord! grttez remco Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen