Ga naar inhoud

[opgelost!!] geen contact met QNAP Nas


anoniem

Aanbevolen berichten

het volgende, ik heb hier een qnap ts212 staan. alles werkt prima, totdat ik wat ging experimenteren met de beveiliging. Had een bepaald ipadres aangeven (van een vriend) die connectie mocht maken met NAS, daarna weer terug gezet naar älle verbindingen toelaten" sinds dat moment kan ik geen verbidning meer maken met mijn NAS. FINDER ziet de nas niet, netwerkshares doen het niet meer en de administration pagina werkt niet meer. Oftewel, kan niet meer bij mijn nas. het vreemde is alleen dat wanneer ik mijn nas van de stroom afhaal en weer aansluit ik tijdens het opstarten heel even op kan via de administrator page, na een minutt ofzo, als de NAS volledig is opgestart, kan er weer niet op. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?? dank gr bas
Link naar reactie
ok, opgelost, weet nog steeds niet wat er mis is gegaan, maar wat ik heb gedaan: zoals aangegeven kon ik maar beperkte tijd in mijn nas configuratie na het opstarten. geen idee waarom, maar goed. In die tijd kon ik net in het config scherm de “Enable configuration reset switch” aanvinken en op toepassen klikken. Daarna weer geen verbinding met nas, maar nu kon ik wel de reset knop gebruiken die achter op het systeem zit en wachtworden en ipadressen reset. Daarnaast wordt automatisch "sta alle verbindingen toe"aangezet. nu zag FINDER mijn nas weer en heb ik alles kunnen herstellen, ipadres, wachtwoord etc. [b:84ae509540]dus TIP: zorg dat de “Enable configuration reset switch” aangevinkt staat!! scheelt een hoop gedoe! [/b:84ae509540] gr bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...