Ga naar inhoud

Thuis server en thin clients?


anoniem

Aanbevolen berichten

Betwijfel of dat wel een goed idee is. Je hebt nogal een stevige server nodig, als je met zijn vijven tegelijk op die server gaat werken. Bij thin clients doet de server namelijk het meeste werk. Verder heb je een echte server versie van windows nodig met WHS red je het niet. Reken het maar eens uit. Denk dat je goedkoper uit bent met vijf gewone pc's en eventueel een nas.
Link naar reactie
[quote:9251434b72="gerben"]Betwijfel of dat wel een goed idee is. Je hebt nogal een stevige server nodig, als je met zijn vijven tegelijk op die server gaat werken. Bij thin clients doet de server namelijk het meeste werk. Verder heb je een echte server versie van windows nodig met WHS red je het niet. Reken het maar eens uit. Denk dat je goedkoper uit bent met vijf gewone pc's en eventueel een nas.[/quote:9251434b72] dankje voor je reactie, wat versta je onder een stevige server? het thin client spreekt mij erg aan omdat je niet zon grote desktop heb staan en een fan die blaast. met een redelijke pc bv quadcore 3ghz en 4gb geheugen kom ik dus niet zover ?
Link naar reactie
Er zijn ook wel kleinere gewone pc's, zelfs kleiner dan een gemiddelde thin client. All-in-one pc's kan ook een idee zijn, de pc zit dan in de monitor. Waarschijnlijk wel weer relatief duur. Het ligt eraan wat je ermee gaat doen. Maar ik denk dat je een redelijk stevige pc nodig hebt, met flink wat geheugen en schijfruimte. Met een peeceetje van een paarhonderd euro kom je denk ik niet zo ver.
Link naar reactie
[quote:1b945e41d6="delange1979"] Ik heb niet veel ervaring op dit gebied zou iemand mij advies kunnen en of willen geven. (links mag ook) Mvgr[/quote:1b945e41d6]Met dit gegeven erbij... hoe jammer ook... zou ik er helemaal al niet aan beginnen. Echt wel werk voor ervaren mensen. Probeer eerst maar eens een lokaal netwerk zelf op te zetten, zonder problemen, met een NAS of PC-server als NAS. Doe je netwerkervaringen eerst daar maar mee op. Zo ben ik ook begonnen met een Linux server, ik heb er nu nog profijt van die kennis.
Link naar reactie
Hardware bepaalt niet of iets een server of een pc is. Gaat om wat voor functie deze in een netwerk heeft. Je kan een desktop prima gebruiken als server. Zou hem echter niet gebruiken om als terminal server in te zetten, daarvoor is een desktop niet krachtig genoeg. Je hebt hiervoor als snel een machine nodig met 2 cpu sockets en een een berg geheugen, stevige netwerkbandbreedte, minimaal 1GB. Verder zijn er allelerlei beperking van toepassing op de gebruikte software, deze dient geschikt te zijn voor dit type gebruik. Je kan dus niet alles zo maar alles installeren, bovendien zijn hiervoor speciale regels (als je MS oplossing kiest). Verder ondersteund het door jou gekozen OS geen terminal services, dus je dient minimaal Windows Server 2008R2 of 2012 Standaard aan te schaffen en voldoende terminal server licenties, deze zijn apart. Een veel eenvoudiger oplossing is te kiezen voor een all in one oplossing of kleine eenvoudig pc's. Er zijn er zelfs die zo klein zijn dat je zo gewoon kan weg werken achter de monitor. http://www.alternate.nl/html/product/Acer/Veriton_N281G_(DT.VBGEH.001)/1027308/?tk=8&lk=4929
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb het ook geprobeerd met thin clients. ik had een server met windows server 2008 erop en daar diverse gebruikers op aan gemaakt. Dan hadden we de mogelijkheid om via remote desktop op de thin client verbinding te maken met de server. Dit had veel voordeel omdat je niet afhankelijk bent van je netwerk en dus ook makkelijk buitenshuis kon inloggen. Ook heb je dan alle gegevens op 1 plaats in huis. Op zich was dit best een goede oplossing en zeer makkelijk te configureren. Roy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...