Ga naar inhoud

Mail lezen op twee workstations (icm server)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende situatie: Server -> PC 1 |-> PC 2 De e-mail wordt opgeslagen in een .pst bestand (een @chello.nl adres; 1 mailaccount) maar wordt door twee pc's gebruikt (nadeel: op een pc kan het bestand maar eenmaal open zijn) Nu had ik het gekke idee om eventueel de server (W2008 Standaard) te gebruiken om de mail binnen te laten; is dat mogelijk en zo ja hoe? Zodat deze de e-mail in twee .pst bestanden zet. De e-mail functionaliteit moet wel overeind blijven (dus e-mail versturen van beide pc's moet mogelijk blijven). Hoe kan ik dat het beste realiseren?
Link naar reactie
[quote:aa767e7a98="gerben"]Zet de .pst file gewoon op de server. Kun je er met beide pc's bij.[/quote:aa767e7a98] Zoals TS al schreef is hier het nadeel van dat je een .pst file maar op 1 PC tegelijkertijd kan openen... De mooiste oplossing hiervoor is een Exchange server, maar daar is wel wat kennis van Active Directory, DNS en Exchange voor nodig...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...