Ga naar inhoud

portforwarding naar extern IP-adres


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik draai iets meer dan een jaar een eigen NAS server. Deze NAS staat bij mijn ouders en is bereikbaar via een vast extern IP-adres (177.xxx.xxx.xxx) op poort 21. De poort is in de router geforward naar het lokale ip-adres van de nas. Er zijn zo'n 40 verschillende gebruikers op die NAS. Alles werkt perfect. Nu wil ik deze server verhuizen naar mijn eigen adres. Uiteraard heb ik daar een ander IP adres (62.xxx.xxx.xxx) Ik wil nu met DynDNS een naam er aan hangen zodat verhuizen in de toekomst niets meer voorstelt. Ik kan ongeveer 30 van de 40 gebruikers bereiken en de DynDNS naam doorgeven. Deze gebruikers kunnen na de verhuizing via de DynDNS naam geforward worden mijn externIP en via mijn router naar het lokale IPadres waar de NAS dan op draait. Tot zover gaat dit wel lukken. maar dan... Voor die +/- tien gebruikers die ik momenteel niet kan bereiken wil ik graag het oude ip nummer in stand houden. Nu had ik bedacht 177.xxx.xxx.xxx poort 21 te laten forwarden naar 62.xxx.xxx.xxx poort 21 die vervolgens via mijn router weer forward naar het lokale IPadres van de NAS. Is dit mogelijk?, Zo ja, hoe pak ik dat aan. Alvast bedankt, Marc
Link naar reactie
[quote:8036713b3a="andre@home"]Zet nu alvast een duidelijk bericht op de oude server... dat je die en die datum overgaat.. grote kans dat regelmatige gebruikers dat zien. Mensen die het niet zien zijn dus dan ook geen regelmatige gebruiker en die melden zich dan wel een keer....[/quote:8036713b3a] Probleem is alleen dat het hier om een NAS gaat en deze, zoals TS al aangeeft, door middel van FTP op poort 21 benaderd wordt door de gebruikers. Er valt dus geen bericht op te zetten die gebruikers kunnen lezen...
Link naar reactie
Tuurlijk wel..... 1. zorg dat er een bericht boven aan de root staat van die FTP (=de NAS)... zodat het opvalt "1-nieuw-bericht.txt of zoiets) 2. waarschijnlijk is er in het ftp programma van de NAS met wat handigheid anders nog wel zo een bericht er in te sluizen.... het bekende ftp "welcomes message" Die opzet van zoveel clients lijkt me iig niet voor dummies... dus.. zou 1 v.d 2 opties kunnen werken.. Er zoeken meer mensen naar.. http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=15&t=7551
Link naar reactie
Allemaal bedankt, Jammer dat forwarden niet werkt want dat had ook andere voordelen gehad (tevens forwarden van de MySQL poort bijv.) Maar goed... het aanpassen van de welkomsttekst lijkt een hele mooie oplossing. Ik ga dit komend weekend proberen. Via google is hier ook voor mijn QNAP nas server info voor te vinden. Dus heb ik goede hoop dat het gaat lukken. Bedankt voor het idee. Marc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...