Ga naar inhoud

Exchange 2007 Webmail benaderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik heb een probleem met het benaderen van de webmail van Exchange 2007. Internet kan ik doormiddel van https://localhost/exchange/ de webmail aanroepen. Van buiten lukt dit niet via http://[WAN IP ADRES/exchange. De 443 poort staat wel gerouteerd naar het server ip adres. Ik krijg wel de melding er is een probleem met het certificaat (kreeg ik ook intern) en dan kan ik doorgaan naar deze website (niet aanbevolen) aanklikken. Vervolgens krijg ik niet het Exchange Webmail login scherm, maar gewoon een internet explorer login scherm (gebruikersnaam en wachtwoord), als ik daar bv het administrator wachtwoord invul krijg ik een page not found? Ik krijg nooit het webmail login scherm, iemand een idee? Bedankt
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je een commercieel certificaat wil aanvragen moet je inderdaad eerst een domeinnaam registreren. Je maakt dan een A-record aan in de DNS, die je als URL gebruikt voor Outlook Web Access, bijvoorbeeld 'owa.domeinnaam.nl'. Vervolgens moet je binnen IIS een certificate request aanmaken, waarmee je bij een leverancier van SSL certificaten een certificaat kan aanmaken. Als dit allemaal rond is, importeer je het certificaat in IIS en geef je aan dat dat certificaat gebruikt moet worden.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp alleen 1 ding niet. Ik maak een domein aan in SBS2008 via "Setup your internet address" (bv: mailtest.nl). Als ik dan bij IIS kijk bij Server certificates zie ik staan remote.mailtest.nl. Moet ik dan wel hier het certificaat voor aanvragen (via rechtermuisknop; Create certificate request)?
Link naar reactie
Een domeinnaam waar je mail op wil ontvangen vanaf het Internet, vraag je aan bij een hosting provider. Zij kunnen voor jou een domeinnaam registreren op Internet en zorgen voor de juiste MX-records voor je mail en een A-record voor Outlook Web Access. Vervolgens koop je een commercieel SSL certificaat voor de URL die je gebruikt voor Outlook Web Access
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...