Ga naar inhoud

Offline beschikbaar maken van netwerkschijf


anoniem

Aanbevolen berichten

jallo~! voor de laptop gebruikers is het mogelijk om bepaalde mappen off line beschikbaar te maken voor wanneer zij met de laptop buiten het pand gaan en dan toch beschikking hebben over de bestanden. onze windows2003 server maakt gebruik van een rootshare. op deze rootshare zijn alle gedeelde mappen van de verschillende servers opgenomen. per map kan men op off line beschikbaar klikken waarna de content gekopieerd wordt naar de laptops. dit is gelukt, de schijven van de laptops lopen lekker vol met bestanden. echter, wanneer de laptops naar buiten worden genomen doet de netwerkverbinding het niet (S:\). de bestanden staan nog steeds op de laptops maar de gebruikers kunnen ze niet benaderen puur omdat de S:\'schijf het niet doet. hoe voorkom ik dit? moet ik de S:\ schijf ook nog beschikbaar maken offline? maar ik wil niet dat ze alle gedeelde bestanden leegtrekken van alle servers c.q. mappen.
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp dan wil je dat wanneer de gebruikers buiten kantoor zijn dat de s:\ schijf lokaal wordt? Wat je dan kan doen (misschien is er ook een andere oplossing) is een inlogscript maken welke een check doet of de server te bereiken is. Indien dit niet het geval is kan je een subst doen om de s: schijf te verwijzen naar de lokale map waar je off line bestanden staan. Als de server wel te benaderen is hoeft er geen subst aangemaakt te worden.
Link naar reactie
ik kom er eigenlijk net achter, dat als ze gewoon uitloggen en hun laptop uitzetten, dan opstarten en inloggen dan krijgen ze een melding dat hun profiel niet lokaal beschikbaar is, maar na die melding start de laptop gewoon op en is die netwerkschijf met alle offline folders ook ebschikbaar. we hebben het alleen maar getest als de laptops in slaapstand gaan, meegenomen worden en dan weer opgestart. :( duuuuuh....amateurs. :oops:
Link naar reactie
[quote:861876d4cd="fabstar81"]... moet ik de S:\ schijf ook nog beschikbaar maken offline? maar ik wil niet dat ze alle gedeelde bestanden leegtrekken van alle servers c.q. mappen.[/quote:861876d4cd]Je hoeft toch alleen maar aan te geven welke folders beschikbaar moeten zijn? Bij in slaapstand gaan... valt wel....dat onder de normale sync-regels? Anders zou ik een shortcut maken naar de sync en net voordat ze in de slaapstand willen gaan, die sync even draaien?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...