Ga naar inhoud

Win Server 2008 Shares and prismissions.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Klein vraagje als het mag. Ik heb een share aangemaakt en wens niet dat de admin hier toegang tot krijgt. Nu heb ik twee servers: Domain controller en een memberserver <staat nog niet veel op) Als ik dan de share aanmaak en de admins hier geen toegang tot geef en inlog op de memberserver dan is het inderdaad zo dat de admin de folder niet in mag kijken. Echter wanneer ik dan weer inlog op de domain controller dan heeft de admin weer alle rechten. Is hier iets aan te doen? Kan ik het zo maken dat geen admin de inhoud van een bepaald map mag zien? Ik wil dit doen ivm bv salarissen of andere gevoloegde informatie waar zelfs de admins niet bij mogen. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Gr, Akin.
Link naar reactie
In Windows Server 2008 heeft een Administrator ALTIJD de mogelijkheid iets te bekijken. Indien je de permissies afneemt op de ACL en de Admin wil erin, krijgt deze een melding dat de "Access id Denied". Echter staat eronder een mooie knop met "Continue". Als een admin hierop klikt wordt zijn/haar account aan de ACL toegevoegd met full control. gr. Randy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...