Ga naar inhoud

server hulp


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo besten mensen ik heb een probleem en meschien kunnen jullie mijn helpen ik wil thuis een soort van server neer zetten nu heb ik windows server 2003 nu is het de bedoeling om de server 24uur per dach de laten downloaden film games etc dan wil ik graag vanuit me eigen normale pc 2e pc de bestanden eruit halen zonder poespas ik heb de server op de router aangesloten maar geen internet gateway ofzo weet iemand hoe ik dit kan instellen en mijn bestanden vanaf me eigen computer eruit halen mvg sjoerd
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:7fc1a7aea5="geldermalsen"]Dit is te realiseren maar hiervoor hebben we wel meer informatie nodig. Wat je kan doen is RDP (remote desktop protocol) Hiermee kan je de "server" benaderen en je downloads via je 2e pc aanzetten. Als je gemakkelijk de file's van de server wil afspelen op je pc zou je een netwerkmap kunnen aanmaken op je pc.[/quote:7fc1a7aea5] ja, gewoon het netwerkpad invullen en dan \*$ ( * = stationsletter: C, D, E )
Link naar reactie
Ik vraag mij af waarom je voor Windows Server 2003 hebt gekozen? Je had ook Linux (gratis!!) of een Windows XP/Vista/7 kunnen installeren op de server pc dat had je flink wat geld bespaart. Ik heb op mijn werk een pc die gebruikt wordt als file- en printserver en daar draait gewoon XP prof. op. Er is een gedeelde map aangemaakt die op alle andere pc's te benaderen is als de o-schijf. Heb je verder wel rekening gehouden met het stroomverbruik? Als die pc 24/7 aan staat dan kan dat aardig in de kosten gaan lopen, tenzij je bij de aanschaf/bouw van je pc hier rekening mee hebt gehouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...