Ga naar inhoud

Probleem: PHP onder Vista Ultimate 64


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een server op te zetten om mijn websites lokaal te kunnen testen en aanpassen. IIS heb ik aan de praat en via localhost zijn HTML pagina's gewoon op te vragen. MySQL draait als service en ook deze werkt goed. PHP krijg ik echter niet aan de praat. Zodra ik een PHP pagina opvraag op de localhost kijg ik een melding dat er geen programma gekoppeld is aan de PHP-extensie. Ik ben al even aan het googlen geweest. Ik kom ook wel wat reacties tegen, het schijnt een bekend probleem te zijn, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden. PHP draait overigens onder de CGI. De oplossing welke ik tegen kwam was om PHP aan Isapi te koppelen via IIS doch dit helpt niet. Hierbij moet ik misschien vermelden dat ik de Isapi DLL gedownload heb (deze was niet aanwezig) en deze vervolgens gekoppeld heb terwijl ik ergens het vermoeden heb dat hiervoor een installatie nodig is. Verder heb ik het idee dat ik op de één of andere manier een PHP-CGI DLL nodig heb maar ook deze heb ik nog niet kunnen vinden. Wie helpt mij om PHP aan de praat te krijgen ? Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Misschien is het handig om gebruik te maken van xampp. http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Dit is een programma waar alle dingen in zitten voor je eigen site te runnen. •Apache HTTPD 2.2.11 + Openssl 0.9.8i •MySQL 5.1.33 •PHP 5.2.9 •phpMyAdmin 3.1.3.1 •XAMPP CLI Bundle 1.3 •FileZilla FTP Server 0.9.31 •Mercury Mail Transport System 4.62
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...