anoniem Geplaatst: 18 april 2009 Delen Geplaatst: 18 april 2009 Ik ben op zoek naar een (goedkope) oplossing voor het maken van back-ups naar tapestreamer op een windows 2008 (x64) server. Het gaat om een testserver, maar wil toch een aantal zaken dagelijks backuppen. Iemand een tip? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2009 Wat is er mis met het standaard in Windows aanwezige (dus gratis) 'Windows Server Backup'? Dit is te installeren als feature in de server manager. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2009 Omdat er in Windows 2008 server niet meer gebackupped kan worden naar een tapestreamer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 Oh, dat wist ik niet... Wij gebruiken altijd Backupexec bij onze klanten, dus ik heb me er ook nooit verder in verdiept... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 Microsoft heeft (helaas) in al haar wijsheid besloten dat niet meer te ondersteunen in 2008 server, omdat tapes ouderwets zijn. Backup naar (online) disks is het helemaal. Niet erg handig voor kleinere bedrijven met maar één of enkele servers. Ze bieden wel de mogelijkheid om NTBackup.exe te downloaden om zodoende oude tapes te kunnen restoren, maar dat is alleen lezen ... Ik zoek dus nog wel even verder. Bedankt voor de reactie in ieder geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2009 Online backup vind ik sowieso niet handig, ook niet voor grotere bedrijven. Als je de boel moet restoren ben je wel een paar dagen bezig, tenzij je een dikke internetverbinding hebt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2009 ARCServe.. stukken goedkoper als backupexex of dataprotector Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2009 Maar helaas nog steeds vrij prijzig voor een simpele testomgeving. NTBackup was inderdaad voldoende geweest voor dit doel. Balen dat MS deze optie eruit gehaald heeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2009 Backuppen naar een 2003 Server en dan vanaf de 2003 Server op een tape raggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2009 Ik wist dit niet en ben ff gaan zoeken, schijnt inderdaad best wel een issue te zijn bij diverse personen. Even verder gaan zoeken en vond dit gratis backup progje welke naar tape kan backuppen. Ben benieuwd of het volstaat? http://www.bestfreewaredownload.com/freeware/t-free-uranium-backup-freeware-xbmrwkvx.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2009 Tjonge, heb vanavond meteen geprobeerd. Jammer dat de versie die naar tape kan backuppen niet free is, maar een prijskaartje van 150 euries kent :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 [quote:1d5c36a851="Sellis"]Tjonge, heb vanavond meteen geprobeerd. Jammer dat de versie die naar tape kan backuppen niet free is, maar een prijskaartje van 150 euries kent :([/quote:1d5c36a851] Das idd jammer, staat er niet bij, wel dat hij naar tape kan backuppen .... Schijnt toch lastig te vinden te zijn, een gratis backuppakket welke naar tape kan schrijven ..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Probeer deze eens: http://www.8mail.de/tape.htm Website is wellicht niet bijgewerkt nadat server 2008 uitkwam. Deze: http://sourceforge.net/projects/pbackup Even testen of ie de tapestreamer ook ziet? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen