Ga naar inhoud

tijdelijk user profiel in c:\documents and settings ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Op school wordt er in de mediatheek door heel veel leerlingen per dag ingelogd (Windows 2008 server en XP Pro PC's). De documents and settings folders worden dus met razendsnel tempo aangemaakt en de PC's (2,4 GHz) worden al snel enorm traag. Zit te denken aan Illusion (doen weinig met hun profiel daar ze er niets mee mogen doen) of is er via grouppolicies wellicht iets in te stellen waardoor je een redelijk tot schone PC kan houden?? Graag wil ik ook de startmenu's en prog's etc. via policy's laten lopen, daar nog tips voor??
Link naar reactie
Bij ons op de opleiding doen we het als volgt: - C- schijf wordt 'beschermd' door het programma Deepfreeze - Folder "Mijn documenten" wordt d.m.v. policy geredirect naar D schijf - D schijf zelf wordt middels policy op 'hidden' gezet, daardoor komen ze alleen in hun lokale map via het start menu of een snelkoppeling Aangezien we de lokale schijf (mijn documenten) nodig hebben voor virtuele machines (daar werken de studenten mee) doen we het op deze manier, anders was dat niet eens nodig en slaan ze alles op fileservers op. Na een reboot zijn door deepfreeze de profielen weer weg. Een volgende keer inloggen en het profiel wordt weer gemaakt. Met een script gooien we na een periode oude (check op datum) virtuele machines weer weg. wellicht heb je wat aan deze informatie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...