Ga naar inhoud

DHCP Authorization


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Windows 2008 server opgezet met Active directory domain geïnstalleerd. Domain naam is contoso.com ,andere machine met Windows 2008 heb ik lid gemaakt van het domain (MEM.contoso.com). Daarna heb ik DHCP op member server (MEM.contoso.com) opgezet.ik heb ingelogd bij de member server met domain account. Ik kan de DHCP niet autoriseren, krijg ik geen optie van autoriseren Mijn vraag Waar kan dit aan liggen en hoe autoriseer ik de server?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:2f46e9b4d1="sander10"]als ik inloggen met Administrator@contoso.com kan wel DHCP autoriseren.ik snap nog niet wat is het verschil om in te loggen als Administrator of Administrator@contoso.com[/quote:2f46e9b4d1] Aha, nu snap ik het wel... Het gaat hier om Windows 2008 en hierbij ziet het loginscherm er anders uit als in vorige versies, in die zin dat je geen apart vakje hebt waarin je moet aangeven op welk domein je inlogt. Dit wordt nu bepaald door wat je als gebruikersnaam gebruikt (domain\user of user@domain). Zo lang je geen domain opgeeft, log je op een member server lokaal in en niet op het domein waar hij lid van is. Het lokaal administrator account van de member server heeft natuurlijk geen rechten in Active Directory...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...