Ga naar inhoud

Gebruikers van Windows 2000 server systeem kopieeren?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet een Windows 2000 server systeem opnieuw installeren (schone installatie) ivm problemen. Nu wil ik graag de gebruikers overnemen van het oude installatie naar de nieuwe installatie. Het gaat om ca 30 gebruikers, dus het zou handig zijn als deze geexporteerd en geimporteerd zou kunnen worden. Weet iemand of dit mogelijk is ? bedankt alvast.
Link naar reactie
Het makkelijkste lijkt het mij als je een tweede domain controller installeert, dan worden namelijk alle objecten binnen Active Directory gerepliceerd. Er moet dan echter nog wel het een en ander gebeuren voordat je de huidige server uit het domein kan halen. Zo moeten de FSMO rollen overgezet worden en als je Exchange op die server draait, moet er binnen Exchange ook nog wat gebeuren. Meer informatie vind je wel in knowledge base van Microsoft. Als je Small Business Server draait, heb je pech. Dan kun je namelijk maar één domain controller in je domein hebben draaien...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:bc1d64c86d="server paul"]mogelijk een ghoost of met een ander backup programma een copie maken van de server. De benodigde gebruikers bestanden kunnen hier na uit de backup bestanden getrokken worden. groeten server paul en tetske.[/quote:bc1d64c86d] Het gaat hier om de gebruikersaccounts zelf en niet de data van de gebruikers...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...