Ga naar inhoud

Ene computer vindt andere niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben hier een netwerk van twee PC's. De computer van mijn vader is zeg maar de hoofdcomputer, hier wordt ook verbinding met internet gemaakt. Het probleem is dat ik van mijn eigen computer naar de computer van mijn vader wel in gedeelde mappen op zijn pc kan kijken, maar andersom kan ik op mijn vader's pc niet in gedeelde mappen op mijn computer kijken. Hij vindt mijn pc gewoon niet. Het internet doet het wel gewoon enzo, maar bijvoorbeeld netwerk-games lukken ook niet, omdat de pc van mijn vader mijn eigen pc gewoon niet vindt in het netwerk. Wat heb ik fout gedaan?
Link naar reactie
Let even op de volgende zaken: - ip nummers moeten in dezelfde reeks zitten - subnetmask moet voor beiden gelijk zijn - werkgroepnaam moet voor beiden gelijk zijn - handig is dat beide gebruikers met dezelfde wachtwoorden op beide machines aangemaakt zijn - mappen moeten inderdaad gedeeld zijn en de rechten daarop moeten kloppen Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...