anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Voor 'n instelling moet 'n nieuwe server worden aangeschaft. Hier zal w2000 sbs op worden geinstalleerd. Aan het netwerk hangen 20 werkstations, in de toekomst misschien 30. Wat kan ik het beste aanschaffen. 'n Gewone stevige pc, Dell server of 'n proliant, raid systeem wel of niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Dell server, raid is afhankelijk van de te wensen redundancy en eisen snelheid mbt lees/schrijf acties.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 En waarom een Dell-server? ik weet dat Dell lekker goedkoop is, maar ik heb toch veel betere ervaringen met Compaq. Al is het alleen maar om de manier waarop je een Compaq inricht... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2003 De standaard garantie is 3 jaar Next Business Day On Site, prijs kwaliteit verhouding is goed, persoonlijk zeer goede ervaring met Dell.Ooit een serverpark in beheer gehad met 76 Proliants en ongeveer 45 Netfinity servers, maar de Proliant schijven klapten er met een hoger gemiddelde uit, 1-2 per jaar terwijl bij de IBM´s er hooguit 1 in de 2 jaar. Het zijn voor mij persoonlijke ervaringen. In mijn huidige serverpark zijn we volledig overgestapt van IBM naar Dell, ook de werkstations..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2003 Die ervaring hebben wij juist andersom. We gebruiken (vanwege overnames) zowel proliants als dell servers. De Dell machines (12) hebben afgelopen jaar 3 HD crashes gehad, 1 CPU failure en een kapotte raid conroller, de proliants (23) 1 HD crash. Dus komen er alleen nog maar Proliants bij ons naar binnen. Ook voor de Proliants geldt standaard: 3jaar on-site next business day. Voor de genoemde eisen kom je denk ik al gauw op een DL380R of een ML350T met array controller, 512 MB memory, 2 * 36 of 72 GB HD in Raid1, een DLT of AIT backup-tape unit en een UPS. Het mooiste (en voorkomt dat op een kwade dag iemand z'n nek breekt over de kables) is om het geheel in een 19" rack te plaatsen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2003 Geen ervaring met verschillende merken, maar de IBM E-servers doen het bij ons erg goed. Hier hangen gemm. ook tussen de 30 en 40 ws aan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen