Ga naar inhoud

aanschaf server maar welke


anoniem

Aanbevolen berichten

De standaard garantie is 3 jaar Next Business Day On Site, prijs kwaliteit verhouding is goed, persoonlijk zeer goede ervaring met Dell.Ooit een serverpark in beheer gehad met 76 Proliants en ongeveer 45 Netfinity servers, maar de Proliant schijven klapten er met een hoger gemiddelde uit, 1-2 per jaar terwijl bij de IBM´s er hooguit 1 in de 2 jaar. Het zijn voor mij persoonlijke ervaringen. In mijn huidige serverpark zijn we volledig overgestapt van IBM naar Dell, ook de werkstations.....
Link naar reactie
Die ervaring hebben wij juist andersom. We gebruiken (vanwege overnames) zowel proliants als dell servers. De Dell machines (12) hebben afgelopen jaar 3 HD crashes gehad, 1 CPU failure en een kapotte raid conroller, de proliants (23) 1 HD crash. Dus komen er alleen nog maar Proliants bij ons naar binnen. Ook voor de Proliants geldt standaard: 3jaar on-site next business day. Voor de genoemde eisen kom je denk ik al gauw op een DL380R of een ML350T met array controller, 512 MB memory, 2 * 36 of 72 GB HD in Raid1, een DLT of AIT backup-tape unit en een UPS. Het mooiste (en voorkomt dat op een kwade dag iemand z'n nek breekt over de kables) is om het geheel in een 19" rack te plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...