Ga naar inhoud

NT 4; printer installeren op XP-systeem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Situatie is als volgt: Er is een HP Color Laserjet 4500 printer via een JetDirect aan het netwerk gehangen. De server is een Windows NT4 systeem. Printer is via een lokale port geïnstalleerd op de server en geshared voor gebruik door clients. Gewenst is om workstations te laten printen op deze printer. Op win9x systemen kan ik gewoon een netwerk printer toevoegen en vervolgens de NT-server selecteren en de betreffende gesharede printer. Op XP krijg ik de melding dat er geen connectie gemaakt kan worden, omdat de XP drivers niet beschikbaar zijn. Nu heb ik de XP drivers al gedownload. Volgens mij moet ik bij de printer properties, sharing, Alternate Drivers de drivers voor XP toevoegen. Is dit juist en hoe doe ik dit ? Ook voor andere methoden houd ik mij aanbevolen.
Link naar reactie
Ik had een soortgelijk probleem: Een linuxserver met Samba, waaraan een HP Laserjet 6L hangt. Zodra ik de printer wilde installeren onder XP ging dat niet. Als ik in de "add printer wizard" de netwerkprinter aanwees gaf hij aan dat de driver niet OK was. Bij mij heb ik het opgelost door als administrator in te loggen de dan de printer toe te voegen. Dan geeft hij nog steeds aan dat de driver niet OK is, maar dan kun je wel verder en de juiste driver aanwijzen. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...