Ga naar inhoud

tape probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Het volgende betreft een Compac StorageWorks 12/24 GB DAT drive, op een Proliant server met W2000server en Veritas backup software. De tapedrive heeft goed gewerkt. Nu echter werpt ie de tapes eruit. Dwz. vaak wel, soms niet. De reinigingstape heb ik al meerdere keren gebruikt. (Deze tapedrive bezit verder ook zgn. "automatic rotating head-cleaning sweeper") Heeft iemand 'n advies voor mij, wat te doen. bedankt, Henny
Link naar reactie
Betreft het hier een DDS tape-drive? Bij DDS is het namelijk zo dat je de snelheid van de SCSI-bus waar het apparaat op zit terug moet regelen naar max 10 MB/s. De drive kan namelijk niet zulke oge snelheden verwerken waardoor de koppen blijven draaien terwijl er geen data wordt weggeschreven. Dit werkt behoorlijk beschadigend voor de tape-drive. De mogelijkheid bestaat dus dat je tape-drive defect is geraakt. Wat wij in servers voor onze klanten altijd doen is een extra SCSI-kaart plaatsen (Adaptec 29160), want van de embedded SCSI-controllers in de Proliant-servers is de snelheid niet per kanaal afzonderlijk te regelen.
Link naar reactie
Ik zei dat er een mogelijkheid is dat je tape-drive hierdoor beschadigd is geraakt, het hoeft dus niet. Het staat volgens mij niet in de handleiding. Wij hebben dit probleem ondervonden toen bij verschillende klanten de drive binnen een jaar al stuk ging. We hebben toen met HP gebeld en die gaven ons deze instructie ter verlenging van de levensduur van een drive.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...