Ga naar inhoud

Proftpd beveiligings issue


anoniem

Aanbevolen berichten

gooi klaas in een apparte groep bijv FTP en maak /home onleesbaar voor anderen dus chmod 740 bijv. zet /home/ftp op root,ftp en chmod 777 of 770 als je niet wil dat anderen dan root of ftp erin kunnen. en je bent klaar. Op deze manier kan er in /home/ftp gelezen en geschreven worden maar /home heeft geen toegang meer.

Je moet wel ff checken of het niet met een cwd mogelijk is om naar / te gaan en zo je andere dir's te lezen.

Succes Walter

Link naar reactie
hoi allemaal :grin:

ik heb ff een probleempje met toegangsrechten van proftpd.

ik wil dat zodra je met user laten we zeggen klaas met pass: klaas inlogt op de ftp dat je in de dir /home/ftp uitkomt. nou heb ik de home dir van deze user gewijzigd in /home/ftp en in proftpd.conf de chroot op /home/ftp gezet. nou wil ik dat zodra je een dir terug zou willen (naar /home dus) dat je een access denied melding krijgt. het is me al keer eerder gelukt maar ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb.

ik heb de map /home/ftp ook toegangelijk gemaakt voor een andere user namelijk mezelf :P enig idee waar het aan zou liggen?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...