Ga naar inhoud

Instellen draadloos internet - windows 8 / ICIDU 300N


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb vorige week een draadloze router van ICIDU gekocht (Type 300N) maar krijg deze helaas niet goed aangesloten/geïnstalleerd. Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een laptop, Windows 8, en heb tot op heden altijd gewoon gebruik gemaakt van een kabeltje. Ik zit op kamers, en heb destijds netwerkinstallatiegegevens gekregen die ik in moest voeren voordat ik gebruik kon maken van mijn internet (IP-adres, subnetmasker, gateway, host, domein, en twee DNS-server nummers). Heb eigenlijk geen idee waar de modem staat, ik heb een klein 'kastje' op mijn kamer waar ik de ene kant van de kabel insteek, en het andere uiteinde komt uiteraard in mijn laptop, geen problemen verder met die verbinding. Na het inpluggen van de kabel in de router in plaats van in de laptop (heb hem in de WAN poortgedaan, maar ook geprobeerd of het werkt met één van de andere poorten (1-4), geen idee welke ik moet gebruiken, het werkt tot op heden bij geen van beiden). Vervolgens moest ik naar een site om de router te configureren. Ik kan hierbij de volgende gegevens aanklikken/-passen: WAN The Wireless Router can connect to your Internet Service Provider with the following methods. - Dynamic IP (Obtains an IP Address automatically from your Service Provider) - Static IP (Uses a Static IP Address. Your Service Provider gives a Static IP Address to access Internet services) - PPPoE (PPP over Ethernet is a common connection method used in xDSL connections) - PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol is a common connection method used in xDSL connections) - L2TP (Layer Two Tunneling Protocol is a common connection method used in xDSL connections) - Telstra Big Pond (Telstra Big Pond is a Internet service is provided in Australia) Wederom geen idee welke ik moest kiezen (zoals jullie al gemerkt hebben heb ik er niet heel veel verstand van), maar heb gekozen voor Static IP omdat ik daar alle gegevens in kon/moest voeren die ik ook in moet voeren als ik internet met m'n kabeltje heb. Gedaan, vervolgens geeft hij de ene keer aan dat ik verbonden ben met het internet, en de andere keer dat de verbinding beperkt is. Of hij nu aangeeft of ik verbonden ben of dat de verbinding beperkt is, ik kan sowieso het internet niet op. Geen idee of ik zo genoeg informatie heb gegeven, maar ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt! Groet, Janneke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...