Ga naar inhoud

Draadloos - Andere router voor groot bereik?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! ;) Laat ik beginnen met te zeggen dat ik een grote "computer" - noob ben :P. Afgezien van de vele online games die ik speel, ken ik niets van de computer af ;). Enfin, hier is mijn probleempje. Ik zit momenteel al een tijdje met de router Ln-118. Een goedkope router (Maar zeer goede reviews) voor draadloos internet. De router bevind zich beneden in het "bureel", helemaal onder een bureau. Ik kan deze niet verplaatsen omdat er een internetkabel moet insteken, en de enige internetkabel die eruit steekt bij ons thuis (Woon nog bij de ouders) is deze onder het bureau (en het gedeelte dat eruitsteekt is maar 1 meter lang). Mijn computer bevind zich boven. Nu, hier is het probleem - Mijn verbinding is vrij "klote". Van 1 tot maximum 3 streepjes. Op de meeste momenten (dit lijkt niet altijd te zijn) heb ik elke halve minuut een soort van "lag" van enkele seconden. Tijdens deze seconden werkt internet niet goed (Als ik net op dat moment een webpagina open, blijft het laden tot deze seconden voorbij zijn). Op weer enkele momenten valt het signaal gewoon weg.. Dit is maar zeer zelden, maar dit duid toch duidelijk op een slechte router - niet? Dus nu is mijn vraag eigenlijk, zou ik het beste gewoon een nieuwe router kopen? Of zou de sitecom ln-118 normaal al goede bereik moeten hebben? (aangezien deze zo'n goede reviews heeft) En indien ik wel een nieuwe router moet kopen, welke zou dan het beste zijn in mijn geval :P. Sorry voor deze rant - En alvast bedankt voor het antwoord ^^!
Link naar reactie
Het probleem lijkt gewoon de afstand te zijn, die is te groot. Makkelijkste oplossing, koop een setje powerline adapters, ook wel homeplug genoemt. Tp link, devolo en meerdere aanbieders. de 200 Mbps versie is prima. Je kunt ook een accespoint er bij nemen om die boven er bij te zetten. http://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=powerline+adapter&oq=powerline&gs_l=hp.1.1.0l4.0.0.1.3328.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.BPpIx5o9yx0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,bs.1,d.d2k&fp=36ef9f1c2f7395e7&biw=1440&bih=700
Link naar reactie
[quote:62fac031f3="peterkramer"]Het probleem lijkt gewoon de afstand te zijn, die is te groot. Makkelijkste oplossing, koop een setje powerline adapters, ook wel homeplug genoemt. Tp link, devolo en meerdere aanbieders. de 200 Mbps versie is prima. Je kunt ook een accespoint er bij nemen om die boven er bij te zetten. http://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&sclient=psy-ab&q=powerline+adapter&oq=powerline&gs_l=hp.1.1.0l4.0.0.1.3328.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.BPpIx5o9yx0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41524429,bs.1,d.d2k&fp=36ef9f1c2f7395e7&biw=1440&bih=700[/quote:62fac031f3] Hmm, nog niet van gehoord - lijkt me zeer interessant ;o. Dus je denkt dat een nieuwe router niet zal hoeven dan? En deze powerline adaptor, als ik het goed lees, moet ik gewoon in het stopcontact steken in het vertrekpunt van mijn internet? (dus bij die elektriciteitskast in de garage dan) en dan de andere vlakbij mijn computer? Is het installeren moeilijk? ;o (Sorry, dacht het eventjes hier makkelijk te vragen :D)
Link naar reactie
[quote:468b53db3b="f.ramaekers"]Hallo, Hier staat wat info over de installatie van de powerline adapters , met een demo. http://www.vego.nl/homeplug/homeplug/homeplug.htm Vr.gr.[/quote:468b53db3b] Allright, thanks :D. Begrijp 'em nu. Eigenlijk een beetje een draad verbinding via het stopcontact :D. Wat zouden jullie denken dat het beste dan is in mijn geval? Zal ik betere verbinding krijgen met de homeplug + huidige router dan gewoon een nieuwe router te kopen en draadloos te gaan? Thanks in advance <3
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...