Ga naar inhoud

probleem met linksys ea6500


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb onlangs mijn router vervangen. Het was een dlink dir655 en nu is het een linksys ea6500. Als ik met mijn iphone of laptop op mijn draadloze netwerk zit thuis, kan ik mijn mailserver soms wel maar meestal niet bereiken. Geen connectie en dus geen synchronisatie. Bedraad werkt alles prima en de mail komt ook goed binnen. Ik heb exact dezelfde poorten openstaan als op mijn oude router. schakel ik mn wifi uit en ga ik over op 3G of zit ik bij iemand anders op wifi dan werkt het wel 100%. Heb nu weer even mijn oude router ertussen staan en alles werkt weer prima. Het lijkt dus alsof beide routers hetzelfde ingesteld staan maar toch is er iets mis. Iemand een idee?
Link naar reactie
[quote:9e6805c5ae="andre@home"]Ander kanaal proberen, storen elkaar wellicht nu?[/quote:9e6805c5ae] Hoi Andre, Dat is het niet want internet werkt perfect en de snelheid is er volledig. Ik was vergeten te vermelden dat mijn mailserver hier thuis staat. Mijn iPhone gaat dus eerst naar buiten en komt dan weer terug naar binnen naar mijn mailserver. Met de nieuwe router lijkt dit niet goed te gaan, met de oude wel.
Link naar reactie
[quote:111c3a5fcb="andre@home"]Ja... maar via 3G werkt het wel en via wifi niet... vandaar die conclusie mogelijk kanaalstoring.... Eerst dat uitsluiten....[/quote:111c3a5fcb] Geloof het of niet.......het is de SPI firewall optie die roet in het eten gooit. Ik had hem al eerder uitgezet, zonder resultaat dacht ik. Na wat nalezen heb ik het toch nog eens geprobeerd en daarna de router opnieuw opgestart. Nu kan ik zonder problemen connecten.
Link naar reactie
[quote:42ba8089e0="andre@home"]Wat was het `echte` probleem nu?[/quote:42ba8089e0] Zeg jij het maar...... Wat ik eerder tikte, hielp voor geen meter trouwens. De synchronisatie doet het even en is daarna dood. Dacht dat die firewall hier debet aan was, niet dus. Heb nu mijn Iphones via Imap op mijn Exchange server en dat werkt prima. Alleen het is niet zoals ik gewend was en zoals ik wil. Wordt ooit vervolgd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...