Ga naar inhoud

WEP nodig, maar wil WPA2 houden...


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn Nintendo DS lite ondersteunt alleen WEP-connectie voor wi-fi. Maar nu is mijn router, Thomson TWG850, ingesteld op WPA2, iets wat ik liever zo houdt, omdat dit velen malen veiliger blijkt te zijn. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik toch met mijn Nintendo DS kan verbinden? Is het mogelijk om bijvoorbeeld een tweede wi-fi hub aan te sluiten aan de router en deze dan in te stellen op WEP? of is dit even onveilig? of niet eens mogelijk?
Link naar reactie
Je kunt een extra access point in je netwerk hangen met hierop WEP encryptie. Dit is inderdaad nog steeds erg onveilig. Je zou dit access point in een appart v-lan moeten zetten. Zo voorkom je dat eventuele indringers over je hele netwerk kunnen rommelen. Misbruik van je internet verbinding kun je echter niet voorkomen. Is de veiligheid erg belangrijk, adviseer ik je dit niet te doen.
Link naar reactie
[quote:cb89560a4d="Sicko"]Misbruik van je internet verbinding kun je echter niet voorkomen. Is de veiligheid erg belangrijk, adviseer ik je dit niet te doen.[/quote:cb89560a4d] Nou, ik woon achter een bejaardentehuis met allemaal nonnetjes en mijn buren zijn in de 60. Ik woon wel dicht bij het centrum en aan een drukke weg, maar ik ga er niet van uit dat iemand bij ons op de stoep gaat zitten om onze internet te hacken... En daarbij hebben wij geen onderling netwerk, dus geen gedeelde bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...